نام بانوی بهبهانی در فهرست یک درصد دانشمندان پراستناد جهان

دکتر محبت محبی، بانوی بهبهانی و جوان‌ترین استاد تمام دانشگاه فردوسی مشهد در فهرست یک درصد دانشمندان پراستناد جهان قرار گرفت.

دکتر محبت محبی، با حدود ۲۰ سال سابقه پژوهش در حوزه مهندسی صنایع غذایی، ابتدای آذرماه جاری، در فهرست یک درصد دانشمندان پراستناد جهان قرار گرفت.

او متولد سال ۵۷ در شهر بهبهان است و از سال ۶۹ به همراه خانواده‌اش در مشهد زندگی می‌‌کند.

سال ۷۳ وارد دانشگاه فردوسی مشهد شد و رشته مهندسی کشاورزی، شاخه صنایع غذایی، را انتخاب کرد.

دوره کارشناسی را شش‌ترمه تمام کرده، سال ۸۵ دکتری گرفته و از سال ۸۶ عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد است.

در سی‌وشش‌سالگی استاد تمام می‌شود، چیزی که برای کمتر کسی اتفاق می‌افتد. او اکنون جوان‌ترین استادتمام دانشگاه فردوسی مشهد است.

اوایل آذرماه جاری و براساس آخرین فهرست پایگاه شاخص‌های اساسی علم که هر چند ماه یک بار به‌روزرسانی می‌شود، ۹ عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد موفق شدند در فهرست یک درصد دانشمندان پراستناد جهان قرار بگیرند و محبی یکی از این استادان بود.

پایان‌نامه او در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان پایان‌نامه برتر برگزیده و در سال ۹۷، با دریافت جایزه علمی رضوی، پژوهشگر برتر استان خراسان شده است.

محبت محبی به عنوان مدیرگروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، تجاری‌سازی را ادامه منطقی پژوهش می‌داند و باور دارد که در نهایت، علم و پژوهش باید با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها به ثروت تبدیل شوند.

یکی دیگر از علایق جدی محبی نویسندگی است که ارتباطی با رشته تحصیلی و شغل اصلی او ندارد. مدتی در حوزه فیلم‌نامه‌نویسی هم کار می‌کرده که به دلیل وجود مشغله‌های کاری، کمتر شده است. «از کودکی به نوشتن هم علاقه داشتم. هنوز هم با نویسندگی آرامش پیدا می‌کنم. در حوزه عکس-متن، پژوهش‌های عکاسی، سینما و نقد فیلم نیز کار می‌کنم. یک کتاب درباره عکس-متن به چاپ رسانده‌ام که اولین کتاب در این قالب در کشور است. ۲ کتاب دیگر هم در دست نگارش دارم.

 

1217