هدف گذاری مدیران علوم پزشکی بهبهان برای تامین کلیه نیازهای درمانی بیماران در شهرستان

خیز بلند دانشکده علوم پزشکی بهبهان برای تبدیل شدن به قطب درمانی منطقه

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان در نشست خبری با اصحاب رسانه، سیاست و هدف گذاری کلی دانشکده علوم پزشکی بهبهان را تامین کلیه نیازهای درمانی بیماران و حرکت پرشتاب برای ارتقای دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد.

پدرام کسایی: نشست خبری رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان شامگاه یک شنبه هفتم اردیبهشت در بیمارستان تخصصی قلب فاطمه الزهرا س بهبهان برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبرنگاران از طبقات و بخش های مختلف این بیمارستان بازدید کرده و توضیحات کامل در خصوص نوع خدمات، روند تکمیل و تجهیز بخش ها و بخش های فعال کنونی توسط ریاست دانشکده علوم پزشکی ارائه شد.

دکتر رمضان احدی با بیان اینکه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی قلب فاطمه الزهرا س جزو معدود بیمارستان های تک تخصصی در منطقه است در تشریح خدمات قابل ارائه در این بیمارستان افزود: در این بیمارستان کلیه خدمات تخصصی و فوق تخصصی مورد نیاز بیماران قلب از قبیل پذیرش، اکو، تست ورزش، آنژیو گرافی، سیتی آنژیوگرافی، اتاق های مراقبت قبل و بعد عمل، اتاق های عمل و بخش های سی سی یو با بهترین و بروز ترین امکانات و استانداردهای روز دنیا در محیطی بسیار خوب و با کیفیت بالا مهیا شده است.

وی افزود: در این بیمارستان ۷۵ تختی بخش های بسیار مجهز و با استاندارد های روز دنیا شامل آنژیوگرافی، سه اتاق عمل، بخش ای سی یو، ۲ بخش سی سی یو، بخش تحت نظر قلب، اکو کاردیوگرافی و تست ورزش آماده ارائه خدمت هستند.

دکتر احدی با تقدیر از خیرین نیک اندیش بویژه خانواده معرفی جهت کمک به احداث این بیمارستان گفت: خوشبختانه خیرین عزیز در شهرستان بهبهان همیشه پای کار بوده اند و اعمال نیک آن ها در حوزه های مختلف بویژه آموزش و بهداشت و درمان ماندگار است، که اکنون نیز با احداث این بیمارستان کمک بسیار شایانی به رفع نیازهای بیماران و جلوگیری از مخاطرات و هزینه های اضافی برای درمان شهروندان در سفر به مراکز درمانی شهرهای بزرگ خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان در ادامه بیمارستان ولیعصر عج را نگین درخشان حوزه درمان در منطقه عنوان کرد و گفت: با راه اندازی بیمارستان ولیعصر عج و استفاده از ظرفیت کامل این بیمارستان شاهد بالاترین و با کیفیت ترین خدمات درمانی در منطقه می باشیم؛ چون در ساخت و تکمیل این بیمارستان از بالاترین و استاندارد ترین تکنولوژی روز با بهترین متریال استفاده شده است.

دکتر احدی افزود: این بیمارستان شامل بخش های: اورژانس، آی سی یو، داخلی، عفونی، نورولوژی، اطفال است و در حال حاظر تعداد ۱۰۹ تخت فعال دارد؛ خدمات قابل در این بیمارستان شامل رادیولوژی، سونوگرافی، اکو، تست ورزش، آزمایشگاه و تخت ویژه است، که از بروز ترین و استاندارد ترین تجهیزات برای تکمیل آن استفاده شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در سفر اخیر وزیر بهداشت به بهبهان و در بازدید از این بیمارستان نیز وی با ابراز رضایت از روند تکمیل، تجهیز و خدمات قابل ارائه در این مرکز درمانی مجوز اختصاص یک دستگاه ام آر آی پیشرفته را به بیمارستان ولی عصر عج داد.

دکتر احدی با بیان اینکه در سال جاری مجوز پذیرش ۲۰ دانشجوی پزشکی برای دانشکده بهبهان اخذ شده گفت: هدف گذاری مجموعه مدیریتی دانشکده علوم پزشکی بهبهان ارتقای سطح علمی و رفع نیازها جهت تبدیل شدن دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی است که به لطف خدا و همت همکاران پرتلاش مان در مجموعه توانسته ایم بسیاری از موارد را تا کنون تامین کنیم و امیدواریم با همراهی دیگر مسئولین در آینده نزدیک این امر محقق شود.

وی هدف دیگر مجموعه مدیریتی حوزه سلامت در بهبهان را رفع کلیه نیازهای بهداشتی درمانی بیماران و تبدیل شدن به قطب درمانی منطقه عنوان کرد و افزود: با سیاست گذاری انجام شده در دانشکده علوم پزشکی بهبهان، برنامه ریزی خوب همکاران و مشارکت خیرین عزیز توانستیم با توسعه زیرساخت ها، ظرفیت های جدید و بسیار خوبی را در حوزه بهداشت و درمان در نقاط مختلف شهرستان بهبهان ایجاد کنیم که از جمله آن ها می توان بیمارستان محلی سردشت زیدون، بیمارستان محلی تشان و درمانگاه سلامت امام حسن ع بهبهان را نام برد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان توسعه متوازن خدمات در همه ی نقاط شهرستان را امری بسیار مهم و ضروری برشمرد و افزود: با ایجاد بیمارستان های محلی در بخش ها با تسریع دسترسی خدمات درمانی برای شهروندان از تحمیل هزینه های اضافی برای بیماران و خانواده ها و خطرات سفر به مرکز شهر جلوگیری خواهد شد و این امر افزایش رضایتمندی شهروندان این مناطق را در پی خواهد داشت.

دکتر احدی در تشریح برنامه های دانشکده برای توسعه مراکز درمانی اظهار داشت: به امید خدا و با مشارکت خیرین عزیز بهبهانی بزودی کلنگ زنی احداث بیمارستان جامع سرطان در پردیس آموزشی درمانی ولی عصر عج انجام خواهد شد تا با مرتفع شدن بخش مهم دیگری از نیاز شهروندان، گام مهم دیگری برای دستیابی به اهداف والای دانشکده و حوزه سلامت برداشته شود.

احدی در خصوص وضعیت بیمارستان دکتر شهیدزاده پس از بهره برداری کامل از بیمارستان های ولیعصر و قلب گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده و با بهره برداری کامل از بیمارستان های ولیعصر و قلب، بیمارستان دکتر شهیدزاده مرمت و بازسازی شده و بعنوان بیمارستان تخصصی تروما مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: باید بپذیریم که با توسعه زیرساخت های درمانی در بهبهان، شاهد توسعه و رشد توریسم درمانی در بهبهان نیز خواهیم بود که به رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و معرفی بهبهان نیز کمک شایانی خواهد کرد.

احدی افزود: به همین منظور و در نشست هایی که با خیرین عزیز انجام شده، برنامه ریزی لازم جهت توسعه زیرساخت های مورد نیاز از جمله همراه سرا، بوفه و فروشگاه و داروخانه تخصصی سرطان هم زمان با احداث بیمارستان سرطان انجام شده است.

بخش پایانی نشست خبری، پاسخ رئیس و معاون درمان دانشکده علوم پزشکی بهبهان به پرسش های خبرنگاران بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان افزایش اعضای هیات علمی و ابلاغ حکم روئسای بیمارستان ها بعنوان رئیس بیمارستان آموزشی، تحقیقاتی و درمانی را گام مهم دیگری برای دستیابی به دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد.

معضل جاده قدیم اهواز و دسترسی به بیمارستان ولی عصر عج نیز از پرسش های تعدادی از خبرنگاران بود که دکتر احدی در پاسخ به آن با ابراز نگرانی جدی دانشکده از این موضوع گفت: تلاش های بسیاری برای تسریع در تکمیل این جاده از سوی مجموعه دانشکده علوم پزشکی انجام شده و مکاتبات بسیاری را نیز در این خصوص با نهادهای زیربط داشته ایم و نگرانی خود را عنوان کرده ایم؛ و به شهروندان در این باره حق می دهیم.

معضل دریافت زیرمیزی توسط برخی پزشکان نیز از دیگر سوالات مطرح شده توسط خبرنگاران بود که معاون درمان دانشکده علوم پزشکی در پاسخ به آن گفت: تلاش های بسیاری توسط معاونت درمان دانشکده برای این موضوع انجام شده و در کلیه بخش های مراکز درمانی پوستر و بنرهای لازم برای راهنمایی بیماران جهت پرهیز از پرداخت مبلغ خارج از تعرفه درمانی و نحوه شکایت نصب شده است.

وی افزود: از شهروندان عزیز می خواهیم به در مراکز درمانی هیچ مبلغی را خارج از تعرفه های مصوب پرداخت نکنند و هرگونه شکایت خود را در خصوص دریافت زیر میزی به معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی بهبهان ارائه کرده و این اطمینان را به مردم می دهیم که به شکایات آن ها رسیدگی خواهد شد.

دکتر خواجه پور با اعلام خبر پلمپ مرکز زیبایی در بهبهان که فردی با تحصیلات غیر دانشگاهی در آن با معرفی خود بعنوان پزشک جراح اقدام به جراحی در منازل می کرد گفت: با توجه به افزایش اقدامات و عمل های جراحی زیبایی، از شهروندان عزیز می خواهیم جهت این قبیل اقدامات حتما به مراکز داری مجوز مراجعه کنند و بزودی نیز از طریق روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لیست مراکز مجاز منتشر و به اطلاع عموم خواهد رسید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان بهبهان در پایان با تقدیر از همراهی و حمایت همه ی مسئولین بویژه امام جمعه، نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ، معاونین دانشکده و خیرین عزیز و نیک اندیش ابراز امیدواری کرد با توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان بتوانیم گام مهمی جهت ارائه خدمات متنوع و مورد نیاز شهروندان برداریم.

 

223