دانشکده علوم پزشکی بهبهان و دانشگاه آلمان روشی نوین در مبارزه با سرطان را کشف کردند

مدیر آموزش و تحقیقات معاونت آموزش، تحقیقات و دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: دانشکده علوم پزشکی بهبهان و دانشگاه های TUM و LMU مونیخ آلمان، با همکاری مشترک به روشی نوین برای کشتن سلول‌های سرطانی دست یافتند.

 

به گزارش بهبهان صدا به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی بهبهان، دکتر وحید زارع زاده در تشریح این دستاورد بیان کرد: محققان آلمانی روش جدیدی برای تقویت سلول‌های کشنده طبیعی NK کشف کرده‌اند؛ این سلول‌ها جزیی از سیستم ایمنی ذاتی بدن بوده و وظیفه مبارزه با سلول های سرطانی را بر عهده دارند؛ با این حال، این سلول‌ها نیز همواره در حال تکامل مکانیسم‌هایی برای فرار از سیستم ایمنی بدن هستند.

عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی بهبهان و مسئول بخش محاسباتی این مطالعه ادامه داد: در این مطالعه، از خود سلول‌های سرطانی برای تقویت سلول‌های NK استفاده که این امر باعث چند برابر شدن قدرت کشندگی سلول‌های NK شد.

وی افزود: در دانشکده علوم پزشکی بهبهان با استفاده از محاسبات مولکولی و کامپیوتری، به بررسی و تحلیل مکانیسم‌های مولکولی این روش نوین پرداختیم که نتایج این تحقیق ارزشمند در ژورنال فاخر advancedscience با ضریب تاثیر ۱۵.۱ به چاپ رسیده است.

82