توزیع ۷ هزار ماسک رایگان در نقاط محروم شهرستان بهبهان

از باغ های زیتون شمال تا نخلستان های جنوب؛ مهربانی جریان دارد

بیش از ۷ هزار ماسک رایگان در مناطق محروم شهرستان بهبهان توسط گروه جهادی حامیان سلامت استان گیلان توزیع شد.

کرونا فارغ از مضرات و ترس و دلهره ای که در مردم ایجاد کرده، در برخی موارد خوبی ها و فوایدی نیز داشته است.

مردم ایران انسان هایی مهربان، خونگرم و نوعدوست هستند و در بزنگاه های مختلف این خصیصه را بخوبی به منصه ظهور گذاشته اند.

با شیوع و همه گیری کرونا و به تبع آن تعطیلی برخی کسب و کارها، مشکلات اقتصادی فشار بسیاری بر اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار وارد کرد، که این افراد را در تامین نیازهای اولیه زندگی دچار مشکل کرد.

نقش گروه های مردمی و جهادی در کمک به حل مشکلات نیازمندان در این ایام بخوبی نمایان بوده و توانستند با کمک های مومنانه و حمایت های خود از این خانوارها، اندکی از آلام  آن ها را کم کنند.

یکی از گرو ه های جهادی که از روزهای اول شیوع کرونا فعالیت خود را برای کمک به نیازمندان با تهیه و توزیع وسایل حفاظت فردی آغاز کرد، گروه جهادی حامیان سلامت رستم آباد است.

شاهین آبزن مدیر گروه جهادی حامیان سلامت شهرستان رودبار استان گیلان در تشریح برنامه های خود در گفتگو با ندای بهبهان گفت: استان گیلان جزو اولین استان های درگیر با کرونا در کشور بود و اولین کارگاه های جهادی تولید ماسک و تجهیزات حفاظتی نیز در این استان تشکیل شد.

وی افزود: گروه جهادی حامیان سلامت رستم آباد توانسته تا کنون در استان گیلان بیش از ۸۰ هزار ماسک و تجهیزات حفاظتی را بین نیازمندان توزیع نماید.

آبزن در ادامه با بیان اینکه هم اکنون کارگاه های زیاد تولیدی در گیلان اقدام به تولید و توزیع تجهیزات حفاظت فردی می کنند، گفت: با شروع فصل پاییز و آغاز موج جدید کرونا در کشور بر آن شدیم، توزیع ماسک رایگان را در دیگر استان ها آغاز نمائیم تا افراد نیازمند در این استان ها نیز بتوانند با استفاده از ماسک خود را در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

این فعال اجتماعی و رسانه ای در تشریح برنامه های خود برای توزیع ماسک رایگان در استان های مختلف گفت: اولین سفر خود را در اوایل مهرماه از استان سیستان و بلوچستان آغاز کردیم و توانستیم با حضور در نقاط مختلف این استان حدود ۱۵ هزار ماسک رایگان را بین نیازمندان این خطه توزیع کنیم.

شاهین آبزن در تشریح برنامه های خود در سفر به استان خوزستان نیز گفت: ما تجربه حضور در استان خوزستان برای کمک رسانی در سیلاب سال ۹۷ را داشتیم و به همین جهت تصمیم گرفتیم دومین برنامه توزیع ماسک را در این استان انجام دهیم.

آبزن مردم خوزستان را انسان هایی نجیب، ولایتمدار، خونگرم، مهمان نواز و دلیر توصیف کرد و گفت: مهربانی و نوعدستی جغرافیا و حد و مرزی ندارد و حضور ما در این خطه و توزیع ماسک در نقاط محروم فقط بدین خاطر است که دیگر گروه ها و فعالین اجتماعی نیز ترغیب شده و این اقدام را ادامه داده و بتوانیم در این روزهای سخت به هم میهنان مان برای مقابله با این اپیدمی کمکی کرده باشیم.

وی در پایان ضمن تشکر از مهربانی و میهمان نوازی مردم خونگرم شهرستان بهبهان، از همکاری و مساعدت دکتر محمد امین ایزدجو مدیر گردشگری سازمان آب و برق خوزستان، مهندس سنایی مطلق مدیرعامل شرکت بهره برداری مارون و دکتر علی حق جو برای هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه قدردانی کرد.

588