رایزنی نماینده بهبهان و آغاجاری با معاون اقتصادی وزارت امور خارجه جهت حل مشکلات صادرات خرما

به گزارش ندای بهبهان به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده بهبهان و آغاجاری؛ امروز دو شنبه ۳۱ شهریورماه محمدطلا مظلومی نماینده مردم شریف بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی در دیداری به همراه جمعی از نمایندگان مجلس، با دکتر انصاری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

محمدطلا مظلومی در این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل بالای شهرستان بهبهان در حوزه کشاورزی و بویژه کشت خرما، به بیان مشکلات این حوزه خصوصا مشکل صادرات محصول خرما پرداخت.

نماینده بهبهان و آغاجاری کمبود ارتباط با بازارهای جامعه هدف، عدم اعطای جوایز صادراتی و پرداخت سرمایه در گردش، عدم حمایت از بخش خصوصی جهت شرکت در نمایشگاه های تخصصی بین المللی و قوانین سخت و تعرفه های سنگین در بخش صادرات را از جمله موانع پیش روی کشاورزان جهت صادرات خرما عنوان کرد.

در این نشست غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: اگر قصد داریم صادرات محصولات کشاورزی جدی گرفته شود نباید خسته شویم، مطالبات با جلسات متعدد باید تبدیل به عظم ملی شوند، با یک جلسه نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۹ تجارت خرما یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده که سهم ایران از آن ۲۰۷ میلیون دلار است، ادامه داد: با توجه به رقبا کار سختی در زمینه صادرات خرما داریم و باید در صنایع جانبی و بسته‌بندی این محصول به دنبال نوآوری باشیم.

مظلومی در پایان خواستار برگزاری جلسه مشترک با وزرای جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت جهت حل مشکلات کشاورزان در حوزه صادرات خرما شد.

302