خوزستان رتبه سوم در غرق‌شدگی‌ها

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهبهان گفت: به لحاظ آمار غرق شدگی‌ها خوزستان رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

حسین مرشد بهبهانی اظهار کرد: به لحاظ آمار غرق شدگی‌ها خوزستان رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهبهان با اشاره به اینکه علل غرق‌شدگی کودکان بیشتر در وان حمام و استخر بوده است، افزود: غرق شدن بزرگسالان نیز در آب‌های خروشان و سرد بوده است.
وی اشاره به اینکه در اطراف شهرستان بهبهان رودخانه و کانال‌های کشاورزی وجود دارد، بیان کرد: ۷۵ درصد غرق شدگی‌های خوزستان در رودخانه‌ها بوده است؛ البته از بین افرادی بوده که به طور عمده شنا بلد نیستند یا فکر می‌کرده‌اند که از تبحر شناگری بهره‌مند هستند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهبهان در پاسخ به اقدامات پیشگیرانه برای این موضوع تصریح کرد: یکسری اقدامات پیشگیرانه مانند پویش ملی «غرق نشویم» در حال انجام است.
مرشد بهبهانی عنوان کرد: یک‌سری اقدامات باید به صورت جایگزین انجام شود یعنی تعاملاتی صورت بگیرد تا مردم بتوانند از استخرها یا اماکن حفاظت شده برای تفریحات آبی استفاده کنند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهبهان افزود: مقابله و درمان با این پدیده از طریق آموزش‌های همگانی به مردم روستاهای اطراف آموزش داده شود تا در مواجهه با فرد غرق شده بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهبهان اظهار کرد: بارها دیده شده که بعضی برای نجات بقیه دچار مشکل شده‌اند در حالی که بارها اعلام شده علمی‌ترین کار بستن طناب به تیوپ و پرت کردن آن به سمت غریق است.
وی با اشاره به اینکه مسابقات، جشنواره‌ها، مهرواره‌ها می‌توانند در تغییر رفتار مردم بسیار مؤثر باشند، گفت: تنها کسانی می‌توانند وارد آب شوند که نجات غریق بوده یا خطری برای فرد نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

70