دادستان بهبهان: ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر و کارتن خواب اجرایی شد

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان از اجرای مصوبات شورای پیشگیری این شهرستان در خصوص طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر خبر داد.

به گزارش صدای بهبهان؛ علیرضا قاسمی در گفتگو با روابط عمومی دادگستری خوزستان، اظهار داشت: با توجه به تشکیل جلسه پیشگیری دادگستری بهبهان در آبان ماه و با همکاری فرمانداری، شهرداری، جمعیت هلال احمر، نیروی مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، بهزیستی، اورژانس۱۲۳، دانشکده علوم پزشکی، اداره صمت، اصناف و موسسات خیریه و موسسات مردم نهاد و در راستای اجرای مصوبات آن جلسه، اقدامات مناسبی در خصوص ساماندهی حاشیه نشینان، متکدیان، کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر در دستور کار قرار گرفت که در گام نخست پارک بعثت نرگس این شهرستان با همکاری نهادهای مذکور و مساعدت مردم محل پاکسازی شد.
وی افزود: در این طرح که مورد استقبال مردم و مسولان شهرستان قرار گرفت، از ظرفیت کلیه ادارات استفاده شد و تعداد هشت نفر بی‌خانمان با تامین هزینه خیرین به شهرهای محل سکونتشان اعزام و سه نفر کارتن خواب که به تکدی مشغول بودند، در مراکز توانبخشی و مراقبتی پذیرش شدند.
قاسمی‌نژاد تشریح کرد: ابتدا سه نفر از معتادین آقا، با هزینه خیرین در کمپ ترک اعتیاد پذیرش شدند و در ادامه نیز به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا (س)، سه نفر معتاد متجاهر زن نیز با هزینه خیرین به مراکز ترک اعتیاد اعزام شدند.
وی گفت: قبل از هر اقدامی کلیه کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر مورد معاینه پزشکی قرار گرفته و واکسینه شدند و و پتو و غذای گرم نیز در اختیارشان قرار گرفت و با همکاری هیئت امنای مساجد در تعدادی از مساجد شهرستان به صورت موقت اسکان داده شدند.
قاسمی‌نژاد در ادامه ضمن تشکر از کلیه مسئولین و همشهریان عزیز و انجمن‌های مردم نهاد در اجرای این طرح، بیان داشت: اسکان کارتن خواب‌ها و افراد بی‌خانمان در فصل سرما در مساجد یک کار نو و قابل تقدیر است، لیکن می بایست برای اسکان دائم این عزیزان اقدامات لازم صورت پذیرد.

 

900