وقتی عاشقان بهبهان خود برای معرفی جاذبه ها دست بکار می شوند

تلاش کاپیتان خادمی برای معرفی هرچه بهتر نرگس بهبهان

وحید خادمی فرزند دیار ارجان با توزیع نرگس های بهبهان در بین مسافرین و کادر پروازی توانسته گام بزرگی را برای معرفی این جاذبه گردشگری بردارد.

: پدرام کسایی | پایگاه خبری صدای بهبهان:

شهرستان بهبهان در جنوب شرقی استان خوزستان واقع شده است.
این شهر با تاریخ پر فراز و‌نشیبش یکی از جاذبه های تاریخی ایران زمین محسوب می شود.
از لحاظ گردشگری می توان بهبهان را یکی از منحصر به فرد ترین شهرها برای مقاصد گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد.
جاذبه های تاریخی با قدمت ده ها هزار ساله مثل شهر تاریخی ارجان، حمام بکان، گورستان چگاه سفلی، راه شاهی خوئیز و … ، از لحاظ طبیعی مثل نرگسزارها، رودخانه های خیراباد و مارون، تنگ تکاب و … ، از لحاظ مذهبی مثل امامزاده حیدر ع و امامزاده شاه فضل ع و …

ولی متاسفانه و علی رغم وجود این همه نعمات و موهبت های خدادادی، تلاش کافی برای معرفی این جاذبه ها و بهره مندی از صنعت توریسم و اقتصاد گردشگری از سوی دستگاه های مسئول صورت نگرفته است.

ولی کم نیستند عاشقان دیار ارگان که با همه ی ناراحتی ها و کم مهری هایی که از سوی صاحب منصبان به گردشگری بهبهان شده، خود آستین همت را بالا زده و برای معرفی شهر و دیار زادگاهشان تلاش می کنند.

وحید خادمی یکی از عاشقان دیار ارجان است؛ پدر وحید حاج غلامرضا خادمی جزو کسانی است که برای حفظ میراث گران بهای تاریخی و مذهبی بهبهان تلاش های بسیاری کرده و سال هاست تولیت آستان مقدس امامزاده حیدر ع بهبهان را نیز عهده دار است.

وحید خادمی که خود جزو مدیران سندیکای آژانس های هواپیمایی می باشد، چندین سال است که برای معرفی گل نرگس بهبهان گل های باغ پدری را از بهبهان به فرودگاه ها برده و با اشتیاق بین مسافرین و کادر پرواز توزیع کرده تا همگان بدانند که خواستگاه و رویشگاه اصلی نرگس بهبهان و دیار ارجان می باشد.

وحید خادمی که خود به کشورهای بسیاری سفر کرده در توصیف نرگس بهبهان می گوید: در سفر به کشور هلند که یکی از مراکز بزرگ پرورش گل دنیاست گل نرگس را با نام بهبهان می شناسند و هیچ نرگسی در دنیا نیست که عطر و زیبایی نرگس بهبهان را داشته باشد.

کاپیتان وحید خادمی در راستای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری بهبهان تلاش هایی همچون معرفی گل نرگس به ۵ زبان،  نوشتارهایی به زبان های رایج دنیا در معرفی تاریخ کهن ارجان و … داشته است.

عاشقان این دیار کم نیستند.

ای کاش عزم جدی و عملی نیز در مدیران برای معرفی هرچه بهتر این موهبت خدادادی و دیگر جاذبه های منحصر بفرد بهبهان وجود داشت.

 

1407