گام بزرگ شهرداری بهبهان برای حفظ سلامت شهروندان در برابر ویروس کرونا/ توزیع ۱۰۰ هزار ماسک رایگان

خبرگزاری خورنا | پدرام کسایی:

شهردار بهبهان از توزیع ۱۰۰ هزار ماسک تنفسی بین شهروندان بهبهانی به صورت رایگان طی روزهای آتی خبر داد.

سرپرست شهرداری بهبهان افزود: با توجه به شیوع کرونا در سطح شهر بهبهان و افزایش موارد ابتلا و همچنین فشارهای اقتصادی این روزها که بخش عظیمی از جامعه را تحت فشار قرارداده، توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر بهبهان تصمیم به خریداری و توزیع رایگان ماسک بین شهروندان گرفته شد.

علیرًا بهادری افزود: برای این طرح توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر بهبهان مبلغ یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

بهادری در ادامه بیان داشت: با هدف حمایت از کسب و کارها و اشتغال بومی و همچنین گردش سرمایه در شهرستان، ماسک های مورد نیاز از یکی از کارگاه های مکانیزه تولید ماسک در بهبهان خریداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: ماسک های تولیدی این کارگاه با تکنولوژی روز و بصورت تمام مکانیزه و استریل شده است.

سرپرست شهرداری بهبهان در خصوص نحوه توزیع ماسک ها نیز گفت: طی جلسات هماهنگی، مقرر شده این طرح با محوریت آتش نشانی شهرداری بعنوان فرماندهی عملیات مبارزه با کرونا در چند بخش شامل سطح شهر، توزیع بین دستگاه های حمایتی کمیته امداد امام خمینی ره و بهزیستی، توزیع در نقاط کم برخوردار و اقشار آسیب پذیر و در وهله آخر توزیع در بین مراکز دولتی و خصوصی پرتردد و بانکها انجام شود.

بهادری در پایان ضمن بیان اینکه ماسک های توزیعی بصورت بسته های پنج عددی حاوی تراکت آموزشی است از شهروندان خواست تا با رعایت نکات بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، شستن مکرر دست ها و پرهیز از شرکت در تجمعات از جان خود و عزیزانشان در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

368