زنگ مهر ماه با چاشنی کرونا

سردرگمی خانواده ها و دانش آموزان خوزستانی در سایه اختلاف نظر ستاد کرونا و آموزش و پرورش

این روزها دانش آموزان در حال گذراندن روزهای پایانی تعطیلات هستند؛ تعطیلاتی که بخاطر شرایط کرونایی جامعه از اسفندماه سال قبل شروع و تا کنون ادامه داشته است. با نزدیک شدن به فصل مهر، این بار بوی ماه مدرسه با تلفیقی از ویروس کرونا شرایط را برای جامعه دانش آموزی کشور متفاوت کرده و چشم و گوش اولیا و دانش آموزان به آخرین خبرها در خصوص اطلاع از شیوه بازگشایی مدارس دوخته شده است.

ندای بهبهان | یادداشت مدیرمسئول:

این روزها دانش آموزان در حال گذراندن روزهای پایانی تعطیلات هستند؛ تعطیلاتی که بخاطر شرایط کرونایی جامعه از اسفندماه سال قبل شروع و تا کنون ادامه داشته است.

با نزدیک شدن به فصل مهر، این بار بوی ماه مدرسه با تلفیقی از ویروس کرونا شرایط را برای جامعه دانش آموزی کشور متفاوت کرده و چشم و گوش اولیا و دانش آموزان به آخرین خبرها در خصوص اطلاع از شیوه بازگشایی مدارس دوخته شده است.

ولی سردرگمی والدین و دانش آموزان از بابت اخبار جور واجور منتشر شده در باب شروع سال تحصیلی بر استرس آن ها در ایام کرونا اضافه کرده است.

در یک هفته اخیر و با افزایش آمار مبتلایان و بیماران بستری در خوزستان، وضعیت در استان از حالت سفید به سمت و سوی هشدار رفت و همین امر موجب نگرانی بیشتر خانواده ها در ایام منتهی به شروع سال تحصیلی شد.

صبح امروز خبری از دکتر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت که وضعیت کرونا در سه شهر بهبهان، امیدیه و آغاجاری را قرمز اعلام کرده و این موضوع را برای کل شهرهای استان زنگ هشدار عنوان کرده و بازگشایی مدارس بصورت حضوری در نیمه شهریور را از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا ملغی اعلام کرد .

ساعتی پس از این خبر، کورش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خبری که روی خروجی درگاه روابط عمومی آموزش و پرورش قرار گرفت، بازگشایی مدارس در نیمه شهریور را پابرجا دانسته و هرگونه تغییر در برنامه بازگشایی مدارس را منوط به نظر ستاد ملی کرونا اعلام کرد.

هرچند تجربه ی آموزش و پروش برای ایجاد فضای آموزش مجازی در نیم سال گذشته تا حدودی خیال والدین را برای جبران تعطیلی مدارس آرام کرده بود، ولی با اخبار ضد و نقیض این روزها در خصوص تصمیم آموزش و پرورش برای حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس درس موجی از نگرانی را در خصوص سلامت فرزندان در دوران فعلی که کرونا برای خانواده ها به همراه داشته است.

از دغدغه و نگرانی والدین که بگذریم، مشکلات زیرساختی و فضای اندک اماکن آموزشی در کنار ناتوانی مالی آموزش و پرورش برای تهیه ملزومات بهداشتی موجب شده که نگرانی ها در جامعه برای حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس بیشتر شود.

بلاشک دغدغه ی والدین و دانش آموزان برای علم آموزی و عقب نماندن از تحصیل بسیار است؛ ولی دغدغه ی سلامت را باید بر همه چیز مقدم دانست.

امیدواریم مسئولین امر با لحاظ نمودن همه شرایط و اولویت قرار دادن سلامت دانش آموزان با استفاده از همه ی ظرفیت ها سال تحصیلی جدید را آغاز نمایند.

 

پدرام کسائی

مدیرمسئول پایگاه خبری ندای بهبهان

186
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *