کاهش تولید محصولات کشاورزی در صورت عدم حمایت از کشاورزان

گلایه رئیس انجمن صنفی کشاورزی بهبهان از افزایش قیمت کود و نهاده های کشاورزی

ندای بهبهان |

رئیس انجمن صنفی کشاورزی بهبهان عدم حمایت از کشاورزی را موجب کاهش تولید و بیکاری فعالان این حوزه عنوان کرد.

سید مسعود ثریا در گفتگو با ندای بهبهان گفت: صنعت کشاورزی بعنوان یکی از صنایع مادر در کشور است و در شهرستان بهبهان نیز با توجه به زمین های حاصل خیز و زیرساخت های کافی، کشاورزی از دیرباز بعنوان شغل اصلی مردمان بهبهان بوده است.

ثریا افزود: متاسفانه طی سال های اخیر و با تحریم های ظالمانه آمریکا، قیمت نهاده های کشاورزی و کود دستخوش تغییر قیمت های مکرر شده است.

وی در ادامه گفت: این تغییر قیمت ها در کنار افزایش قیمت در کلیه خدمات کشاورزی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت موجب نگرانی شدید کشاورزان از ضرر و زیان خود شده است.

رئیس انجمن صنفی کشاورزی بهبهان با اشاره به قیمت فعلی گندم که به ازای هر کیلو ۲ هزار و پانصد تومان است گفت: متاسفانه با آنالیز صورت گرفته توسط این انجمن برای کشت هر هکتار گندم در منطقه و محاسبه فروش گندم با قیمت فعلی، شاهد ضرر بیش از ۴ میلیون تومانی گندم کاران در هر هکتار خواهیم بود.

سید مسعود ثریا با ابراز نگرانی از وضع موجود و تاثیر آن بر کاهش تولید در بهبهان بعنوان یکی از قطب های کشاورزی استان و جنوب کشور افزود: انجمن صنفی کشاورزی بعنوان حامی اصلی کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی در مکاتبه با مسئولین و اعلام آنالیز قیمت کشت گندم در منطقه، از دستگاه ها و نهادهای مختلف خواسته به جهت جلوگیری از کاهش تولید و حمایت از کشاورزان، نسبت به تعدیل قیمت خرید تضمینی گندم بعنوان یکی از محصولات استراتژیک در حوزه کشاورزی اقدام کنند.

ثریا با بیان اینکه گندم بعنوان قوت اصلی مردم جایگاه ویژه ای دارد گفت: عدم حمایت بموقع از بخش تولید و کشاورزان می تواند کاهش تولید این محصول و افزایش قیمت در صنایع پایین دستی را بهمراه داشته که به طبع آن فشار مضاعف به مصرف کنندگان وارد خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی کشاورزی بهبهان در پایان خواستار ورود به موقع دستگاه ها و نهادهای مسئول در حمایت از بخش تولید و کشاورزی و تحقق شعار رونق تولید شد.

153

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *