مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) بهبهان:

انتخابات، تنها راه جامعه برای رسیدن به خواسته‌ها است

به گزارش بهبهان صدا به نقل از ایسنا/خوزستان مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) بهبهان با بیان اینکه جامعه دانشگاهی خواهان تاثیر بیشتر مردم در مقام حاکمیت کشور است، گفت: انتخابات، تنها راه فرا روی جامعه برای رسیدن به خواسته‌ها است و این راه می‌تواند محمل تغییرات در جامعه باشد.

دکتر سیدسعید میری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مطالبه جامعه دانشگاهی با اشاره به انتخابات پیش‌رو و انتظارات جامعه دانشگاهی از مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نقطه نظرات اساتید در مجموع این است که واقعا خواهان ایجاد بستر تحول‌آفرین در جامعه هستند و معتقدند که انتخابات زمانی می‌تواند مثمرثمر باشد که ظرفیت ایجاد تحولات در کشور وجود داشته باشد.

جامعه دانشگاهی خواهان تاثیر بیشتر مردم در مقام حاکمیت کشور است

وی ادامه داد: بسیاری از دانشگاهیان معقتد هستند راه بخشی از تحولات اساسی و مهم جامعه مسدود است؛ هر چقدر در مقام دموکراسی صحبت شود اما اگر در مقام عمل، امکان تغییر وجود نداشته باشد و حرف‌ها شنیده نشود، تاثیرگذار نخواهد بود.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) بهبهان گفت: در جلسات و نشست‌ها با اساتید دانشگاه مطرح شده که دغدغه مسائل را داشتن بسیار جدی است؛ جامعه دانشگاهی معتقد است که به مسائل اساسی پرداخته نمی‌شود و علی‌الظاهر ناظر به تشریفات است و با رویکرد ایجاد تحول به مسائل پرداخته نمی‌شود.

وی افزود: جامعه دانشگاهی خواهان تاثیر بیشتر مردم در مقام حاکمیت کشور است. به عبارتی، برخی از سیاست‌های نظام ممکن است از دید بخش کثیری از نخبگان دانشگاهی مورد نقد باشد؛ چطور می‌توانیم این‌ها را نقد کنیم؟ باید آزادی برای نقد وجود داشته باشد و راه برای تاثیرپذیری نظام در جامه عمل پوشاندن به نقطه نظرات، نقدها و تحلیل‌ها، باز باشد.

میری گفت: به عنوان یک دانشگاهی و کسی که مکلف است نظرات دانشگاهیان را منتقل کند، باید بگویم که نظرات دانشگاهیان در مورد انتخابات باید تحلیل شود.

انتخابات تنها راه جامعه برای رسیدن به خواسته‌ها است

وی ادامه داد: انتخابات، تنها راه فرا روی جامعه برای رسیدن به خواسته‌ها است و این راه می‌تواند محمل تغییرات در جامعه باشد زیرا هر آلترناتیو دیگری به غیر از انتخابات، آنچنان هزینه‌های سنگینی برای مملکت و مردم دارد که هیچ عقل سلیمی آن را نمی‌پذیرد. در این شرایط و در چارچوب انتخابات، حداقل‌ها دست‌یافتنی است.

مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) بهبهان گفت: اینکه ما تنها در فصل انتخابات بیاییم بررسی کنیم که چه شیوه‌هایی به حضور پررنگ مردم کمک می‌کند، در کل سیاست غیر قابل پذیرشی است. چند راهبرد و تکنیک موقت، منجر به این نمی‌شود که مردم میل و اشتیاق فزآینده به حضور پررنگ پای صندوق‌های رای داشته باشند.

آمادگی دانشگاه برای همکاری با کاندیداهای انتخابات

وی با اشاره به انتظارت مردم از مجلس جدید عنوان کرد: قضاوت مردم و اراده مردم بر حضور در انتخابات، بر اساس مشاهدات آن‌ها در طول چندین سال و دهه صورت می‌گیرد و لحظه‌ای نیست. ملت ما، ملتی شریف و ارزشمند است که باید دغدغه آن‌ها در نظر گرفته شود و معیشت مردم تامین شود.

میری گفت: ما نیز در دانشگاه برای ایجاد شور انتخاباتی به منظور استفاده کاندیداها از امکانات دانشگاه آماده همکاری هستیم.

88