آشناسازی دانش‌آموزان بهبهانی با میراث ناملموس

به‌گزارش بهبهان صدا به نقل از ایلنا، علی حداد ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: کارگاه آموزشی میراث ناملموس در دبیرستان دخترانه پیشگامان، نخستین مدرسه دوستدار میراث‌فرهنگی با هدف آشنایی دانش‌آموزان مقطع راهنمایی با میراث‌فرهنگی، میراث ناملموس، جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی و شرح وظایف این اداره برگزار شد.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان با اشاره به اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با مقوله میراث‌فرهنگی و میراث ناملموس، عنوان کرد: افزایش سطح آگاهی کودکان و نوجوانان در حوزه میراث‌فرهنگی به گونه‌‌ای که آن‌ها بخشی از وقت خود را صرف این موضوع کنند، به حفظ و حراست از مواریث فرهنگی توسط نسل جدید کمک می‌کند.

او با بیان این‌که برنامه‌های مرکز مطالعات منطقه‌ای میراث ناملموس در ارتباط با کودکان و نوجوانان افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: این مدرسه به‌عنوان پایلوت اجرای دو برنامه در حوزه میراث ناملموس انتخاب شده که برنامه اول شامل راه‌اندازی نمایشگاه صنایع‌دستی، غذاهای سنتی، نقاشی و اجرای موسیقی برگزار شد.

حداد خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید از مواریث ناملموسی که در اطراف‌شان است عکس تهیه کنند و به صورت فایل و یا پاورپوینت آماده کنند؛ این عکس‌ها توسط کارشناسان بررسی می‌شود و در پایان به تصاویری که گویای مفاهیم میراث ناملموس باشد، جوایزی تعلق خواهد گرفت. همچنین همه عکس‌هایی که توسط دانش‌آموزان تهیه شده به صورت کتاب منتشر می‌شود.

او افزود: موضوع دومی که به صورت آزمایشی در این مدرسه انجام می‌شود، موضوع میراث‌یار بوده که مدتی است متوقف شده و ما بنا داریم دوباره آن را احیا کنیم.

سرپرست  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان اضافه کرد: برای اجرای این برنامه، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه حفظ و حراست از میراث‌فرهنگی و میراث ناملموس برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

او یادآور شد: در کارگاه آموزشی میراث ناملموس که توسط سرپرست اداره، کارشناسان حفظ آثار، نیروهای پایگاه حفاظت، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان و کارشناسان باستان‌شناسی برگزار، پس از آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم این حوزه، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

117
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *