آغاز سرشماری جمعیت برنامه سلامت خانواده در شهر بهبهان

به گزارش بهبهان صدا به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی بهبهان، با انتخاب بهبهان به عنوان شهر پایلوت، از روز شنبه ۱۵ مهرماه سرشماری جمعیت برنامه سلامت خانواده در شهر بهبهان آغاز می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اعلام اجرای برنامه سلامت خانواده شهری و نظام ارجاع در بهبهان گفت: بهبهان به همراه ۲ شهر دیگر در کشور به عنوان شهر پایلوت اجرای برنامه سلامت خانواده شهری و نظام ارجاع در کشور انتخاب شده و زیرساخت‌های لازم جهت اجرای این برنامه در بهبهان مهیا شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پرونده الکترونیک سلامت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهینه، دانشکده علوم پزشکی بهبهان اقدام به برگزاری سرشماری جمعیت برنامه سلامت خانواده برای تکمیل اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت شهروندان کرده است.

دکتر رمضان احدی تاکید کرد: جهت تکمیل اطلاعات سلامت مردم از روز شنبه ۱۵ مهرماه، سرشماری جمعیت برنامه سلامت خانواده توسط مراکز و پایگاه‌های سلامت شهری معاونت بهداشت دانشکده در شهر بهبهان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به موارد پرسش شده افزود: در این سرشماری، اطلاعات هویتی مانند کد ملی، تاریخ تولد، شماره تماس، دارا بودن موبایل هوشمند و اطلاعات سلامتی و بیماری‌های غیر واگیر اعضای خانواده از جمله فشار خون، چربی خون، قند خون، بیماری‌های قلبی عروقی و … جمع‌آوری می‌شود که این اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت نیز ثبت می‌شود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اولین تیم در منطقه ذوالفقاری در محدوده خدمات دهی مرکز شهید دستاویز اقدام به سرشماری جمعیت برنامه سلامت خانواده کرده و پیش از آغاز سرشماری در سایر مناطق شهری نیز از طریق درگاه‌های رسمی دانشکده علوم پزشکی بهبهان و رسانه‌های رسمی شهرستان اطلاع رسانی خواهد شد.

 

163