بمناسبت هفته جهانی سالمند برگزار شد

همایش افزایش سطح سواد سلامت سالمندان در بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان

همایش افزایش سطح سواد سلامت سالمندان برای آگاهی هرچه بیشتر و بهتر سالمندان و بازنشستگان در بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان برگزار شد.

پدرام کسایی:
به گزارش پایگاه خبری بهبهان صدا، مصطفی ولی پور در تشریح جزئیات این همایش گفت: همایش افزایش سطح سواد سالمندان با هدف آگاهی بخشی هرچه بهتر و بیشتر بازنشستگان و سالمندان بعنوان امیدهای جامعه که سلامت آن ها برای ما بسیار حائز اهمیت است برنامه ریزی و برگزار شد.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی شهید مصطفی خمینی ره بهبهان افزود: این همایش توسط واحد آموزش بیمارستان با اجرای حشمت الله اکبری متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد با حضور بازنشستگان در سالن آموزش این بیمارستان برگزار شد.

وی در خصوص سرفصل های آموزش داده شده در این همایش گفت: در این برنامه موضوعاتی از جمله، اهمیت سلامت سالمندی، اهداف مراقبت از سلامت سالمندان، ورزش مناسب جهت افزایش سلامت سالمندان، مضرات مصرف دخانیات و الکل و اثرات سوء آن در سلامت سالمندان، نیاز دارویی سالمندان و لزوم معاینات منظم جهت کنترل دارویی و … به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی با اشاره به فعالیت درمانگاه دیابت و فشار خون در بیمارستان تامین اجتماعی گفت: بازنشستگان و سالمندان عزیز می توانند روزهای دوشنبه و پنج شنبه با مراجعه به این بیمارستان، بدون نوبت قبلی از خدمات رایگان درمانگاه دیابت و فشار خون استفاده کنند.

وی در تشریح خدمات ارائه شده در این درمانگاه گفت: در درمانگاه دیابت و فشار خون خدمات معاینات پزشکی، آزمایشات کامل پزشکی، کنترل و درمان زخم های دیابتی، مشاوره تغذیه و ارجاع به پرشک متخصص جهت معاینه بدون نوبت قبلی توسط پزشکان و پرستاران مجرب انجام می شود.

مصطفی ولی پور در پایان با تبریک مجدد هفته سالمند، بر ارائه خدمات مناسب به جامعه بازنشستگان و سالمندان بعنوان سرمایه های ارزشمند و امیدهای جامعه تاکید کرد.

 

166