فرمانده پلیس راه بهبهان خبر داد

تجهیز محور مواصلاتی بهبهان رامهرمز به دوربین های هوشمند کنترل سرعت

فرمانده پلیس راه بهبهان از افزایش ضریب ایمنی محور مواصلاتی بهبهان رامهرمز با تجهیز این محور به دوربین های هوشمند پایش و کنترل سرعت خبر داد.

پدرام کسایی:

به گزارش پایگاه خبری بهبهان صدا، سرهنگ بهنام طیبی در این باره گفت: بهبهان بعنوان دروازه ورودی استان خوزستان یکی از محورهای اصلی و پرتردد است که همه روزه بار ترافیکی زیادی در آن جریان دارد.

طیبی افزود: از ابتدای قبول مسئولیت در بهبهان با همکاری دیگر دستگاه های مسئول پیگیری های مکرر جهت افزایش ضریب ایمنی محورهای مواصلاتی با استفاده از تجهیزات الکترونیکی پیشرفته و بروز را در دستور کار قرار دادیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های در دست اجرا جهت تجهیز محورهای مواصلاتی اصلی بهبهان اظهار داشت: با تلاش های انجام شده، از امروز در ۶ نقطه از محور بهبهان رامهرمز (رفت و برگشت) دوربین های هوشمند پایش و کنترل سرعت نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت که در افزایش امنیت ترافیکی و کاهش حوادث ناشی از رانندگی بسیار موثر است.

رئیس پلیس راه بهبهان با اشاره با هوشمند بودن دوربین های نصب شده گفت: یکی از مواردی که بعضا از سوی برخی رانندگان در رانندگی دیده می شود، سرعت غیرمجاز در حین رانندگی و کاهش سرعت در لحظه عبور از دوربین های کنترل سرعت با این تصور که با این اقدام دوربین ها را فریب داده و صرفا سرعت لحظه عبور از هر دوربین برایشان محاسبه می شود است.

سرهنگ طیبی با رد این شایعه گفت: دوربین های نصب شده در محورهای مواصلاتی کاملا هوشمند بوده و قابلیت محاسبه سرعت بین دوربین ها را دارند و درصورت افزایش سرعت بیش از حد مجاز پس از عبور از هر دوربین، در لحظه عبور از دوربین بعدی برای آن خودرو جریمه الکترونیکی محاسبه و ثبت خواهد شد.

وی در ادامه از اقدام دیگر دستگاه های مسئول بویژه راهداری و حمل و نقل جاده ای برای ایمن سازی محورهای مواصلاتی بهبهان خبر داد و گفت: یکی از اقدامات خوب انجام شده طی روزهای اخیر برای ایمن سازی محورهای مواصلاتی بهبهان، نصب علایم رانندگی و خط کشی های جدید برای آشکار سازی در این جاده ها بود که در کاهش حوادث رانندگی بسیار موثر است.

رئیس پلیس راه بهبهان در پایان با توصیه به رانندگان جهت رعایت نکات ایمنی از جمله رعایت سرعت مناسب و ایمن، پرهیز از رانندگی در هنگام خستگی و خواب آلودگی، عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، و توجه به جلو در رانندگی گفت: امیدواریم با پیگیری های بیشتر در آینده نزدیک شاهد هوشمند سازی و ایمنی بیشتر دیگر محور های مواصلاتی باشیم.

198