رئیس بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان خبر داد

افزایش خدمات درمانی و رفاهی در بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان برای جلب رضایت حداکثری بیمه شدگان

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی شهید مصطفی خمینی بهبهان از هدف گذاری این بیمارستان برای توسعه خدمات کمی و کیفی به بیمه شدگان با اجرای ده ها پروژه در این مرکز درمانی خبر داد.

 

پدرام کسایی، پایگاه خبری تحلیلی بهبهان صدا:

دکتر مصطفی ولی پور در این باره گفت: بیمارستان ۹۶ تخت خوابی شهید مصطفی خمینی در سال ۱۳۷۵ افتتاح و‌ به بهره برداری رسیده ، که در این سال ها کادر درمانی این بیمارستان برای خدمات رسانی مطلوب به بیمه شدگان همه ی تلاش خود را انجام داده اند.

ولی پور افزود: از جان گذشتگی و تلاش شبانه روزی پرسنل بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان در دوران کرونا نمونه بارز ایثار و فداکاری کادر این مرکز درمانی بود.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی چند برابر ظرفیت این بیمارستان به بیمه شدگان بهبهان و شهرستان های مجاور گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث ارائه خدمات در بیمارستان شهید مصطفی خمینی، خدمت رسانی چند برابر ظرفیتی به بیمه شدگان شهرستان های مجاور است که با توجه به کمبود مراکز درمانی در شهرهای مجاور، شهروندان آن ها برای دریافت خدمات درمانی به بهبهان مراجعه می کنند؛ که این امر موجب شده بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان متحمل فشار بیشتری شود.

دکتر ولی پور در خصوص برنامه ریزی این مرکز درمانی برای افزایش کمی و کیفی خدمات به بیمه شدگان گفت: یکی از اهداف بنده از زمان شروع بکار در این بیمارستان، تکمیل طرح های بجا مانده از قبل و ایجاد پروژه های جدید بمنظور افزایش کمی و کیفی خدمات درمانی جهت رضایتمندی هرچه بیشتر شهروندان بود.

وی افزود: به لطف پروردگار و همراهی و حمایت مدیریت محترم درمان تامین اجتماعی خوزستان و نماینده محترم و فرماندار محترم و مسئولین شهرستان، اقدامات بسیار خوبی برای رفع نیازهای درمانی بیمه شدگان عزیز انجام شده که به شرح زیر است.

۱- خرید دستگاه پی سی ان ال که جزو پیشرفته ترین دستگاه ها در سطح کشور می باشد و برای کار با آن نیاز به گذراندن ۲۴ ماه دوره تکمیلی فوق تخصصی (فلوشیپ) است.

مزایای این روش فوق تخصصی نسبت به روش های قدیمی تر، کاهش عوارض عمل و مدت زمان بستری بیمار پس از این عمل، آسیب کمتر به بافت کلیه، توانایی تخلیه کامل سنگ ها، نیاز کمتر به مسکن در دوران بعد از عمل، بازگشت سریع تر بیمار به فعالیت و زیبائی محل عمل را می توان نام برد.

۲- با توجه به لزوم ارائه خدمات بهینه به بیمه شدگان تامین اجتماعی، واحد تصویر برداری این بیمارستان بهترین عملکرد را در سطح استان خوزستان را کسب کرد.

۳- افتتاح و بهره برادری از اتاق عمل شماره ۴ بیمارستان شهید مصطفی خمینی بهبهان

۴. بهره برداری از مخزن اکسیژن مایع که سطح بهتری از مراقبت های درمانی برای بیماران نیازمند اکسیژن ، بیماران تنفسی، کرونایی و آلرژیک را فراهم می‌آورد . این مخزن در شهرستان بهبهان منحصر به فرد بوده و معادل ۴ هزار کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن گنجایش دارد و با هزینه ای بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال احداث شده است .

۵- برنامه ریزی و کسب موافقت جهت احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی که طراحی آن در ۲ طبقه بوده و بزودی کلنگ زنی آن انجام خواهد شد.

۶- پروژه‌ی احداث بخش آی سی یو بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان که عملیات عمرانی و تجهیز آن به پایان رسیده و بزودی افتتاح و بهره برداری از آن انجام خواهد شد.

۷- احداث بخش سی تی اسکن با بهره گیری از دستگاه پیشرفته و بروز که بزودی این دستگاه خریداری و نصب خواهد شد.

۸- احداث و تجهیز بخش لاندری بیمارستان به ماشین آلات بروز و پیشرفته

۹- بهبود سیستم تهویه مطبوع بیمارستان با سیستم خنک کننده چیلر با توان ۱۲۰۰ cfm با هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد ریال

۱۰- خرید دستگاه دیزل ژنراتور ۷۵۰KW جهت رفع مشکلات ناشی از قطع برق

۱۱- احداث درمانگاه دیابت و فشار خون که گام بسیار موثری برای مراقبت از بیماران بوده است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان با اشاره به برنامه ریزی مجموعه مدیریتی و پرسنل این بیمارستان برای خدمات رسانی رایگان در مناطق کمتر برخوردار و نیازمند گفت: در این خصوص بیمارستان تامین اجتماعی با تشکیل تیم جهادی، اردوهای مختلف تیم کاروان سلامت را در چند مرحله تشکیل و به مناطق محروم با حضور پزشکان عمومی، متخصص، کادر پرستاری، تغذیه، داروخانه و … اعزام نموده و خدمات رایگان را به مراجعین ارائه داد.

دکتر ولی پور در خصوص آخرین ارزشیابی های اعتباربخشی انجام شده از بیمارستان تامین اجتماعی شهید مصطفی خمینی بهبهان گفت: در آخرین مرحله ارزیابی اعتباربخشی توسط ارزیابان کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان رتبه یک اعتبار بخشی را کسب کرد.

وی افزود: در ارزیابی های درون سازمانی نیز بخش های مختلف بیمارستان بویژه رادیولوژی و آزمایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان، رتبه های برتر را در بین مراکز درمانی خوزستان کسب کردند.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی شهید مصطفی خمینی بهبهان در پایان با تقدیر از تلاش، ایثار و فداکاری همکاران و پرسنل بیمارستان در خدمات رسانی به بیمه شدگان و شهروندان، ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از پروژه های یاد شده شاهد خدمات رسانی بهتر به مردم باشیم.

 

168