عاقبت عجله برای افتتاح بیمارستان ولی عصر (عج) بهبهان

مشکلات عدم تکمیل بیمارستان ولی عصر (عج)، دامن گیر بیماران مظلوم

پدرام کسایی | پایگاه خبری بهبهان صدا:

اواسط مردادماه سال ۱۴۰۰ و هم زمان با پیک پنجم کرونا بود که بیمارستان در حال ساخت ولی عصر (عج) با تصمیم مدیران حوزه علوم پزشکی پذیرای بیماران شد، تا در شرایط اوج مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی، کمک حال بیمارستان ها بوده و با افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی در شهرستان، فشار بر کادر درمان را کمتر کند.
ولی قصه به همینجا ختم نشده و گویا تصمیم مدیران بر این بود که این بیمارستان، در حالی که همه ی بخش های آن تکمیل نشده بود را افتتاح کرده و با بهره برداری از بخش های اورژانس، آی سی یو و اطفال پذیرش بیمار در آن انجام شد.


ولی با گذشت بیش از بک سال از این افتتاح، متاسفانه هنوز بخش های مهمی از این بیمارستان تکمیل نشده، که موجب بروز مشکلات بسیاری برای بیماران و همراهان آن ها شده است.
یکی از مهم ترین بخش ها در هر بیمارستان اتاق عمل می باشد، که متاسفانه عجله مدیران برای افتتاح بیمارستان ولی عصر (عج) موجب شد قبل از تکمیل و آماده شدن اتاق عمل، دیگر بخش ها را زیر بار پذیرش بیماران ببرند.
متاسفانه این اقدام باعث شده بیمارانی که در این بیمارستان پذیرش می شوند، در صورت نیاز به عمل جراحی از بیمارستان ولی عصر (عج) به بیمارستان شهید زاده ارجاع داده شوند، که این امر مخاطرات بسیاری را برای بیماران بهمراه دارد.
خطر بروز عفونت های پس از جراحی از یک سو و از سوی دیگر مشکلات جاده دسترسی به بیمارستان که با چاله های درون آن بیشتر شبیه جاده مال رو است تا جاده شهری از سوی دیگر موجب شده تا بیماران و همراهان آن ها بجز درد بیماری، متحمل دردهای دیگری نیز شوند.
البته زحمات زیادی از سوی مدیران حوزه سلامت جهت توسعه زیرساخت های درمانی در حال انجام است، که می تواند با کاهش نیازهای شهروندان و صرفه جویی در هزینه و مخاطرات ناشی از سفر به دیگر شهرها، در توسعه صنعت توریسم درمانی و جذب سرمایه نیز دستاوردهای بی شماری برای بهبهان داشته باشد.
ولی آیا در بحث سلامت شهروندان باید کمیت را فدای کیفیت کرد؟
مدیران علوم پزشکی در کنار جذب خیرین برای احداث مراکز درمانی می بایست پیگیری های لازم و مستمر خود جهت جذب بودجه و تکمیل بخش های باقی مانده بیمارستان ولی عصر (عج) را نیز جزو اولویت های خود بدانند.
از دیگر موارد قابل تامل در موضوع بیمارستان ولی عصر (عج)، پر کشیدن بالگرد تخصیص یافته برای پایگاه اورژانس هوایی بهبهان است، که علیرغم تبلیغات زیاد برای تخصیص آن به بهبهان، حدود یک سال از نبود آن در بهبهان می گذرد.


بیش از شش سال از شروع پروژه تعریض و بهسازی جاده قدیم اهواز که تنها مسیر دسترسی به بیمارستان ولی عصر (عج) می باشد می گذرد و تا کنون چندین پیمانکار برای آن انتخاب شده است، ولی معلوم نیست مردم بهبهان تا کی باید چوب وعده های پوچ مسئولان را بخورند و هم مالشان و هم جانشان در خطر قرار بگیرد.


امیدواریم مدیران حوزه علوم پزشکی و همچنین مدیران ارشد شهرستان پاسخ مناسبی برای این موارد داشته باشند.

بقول مرحوم سید محمد سید: بهبهو شهرک خوبی که مثال نیسی ….. حیف ای شهره که دلسوزی ا حال نیسی

169