فرماندار بهبهان خبر داد

آمادگی مدیریت بحران برای پیشگیری از خسارت بارش ها و جاری شدن سیلاب

فرماندار شهرستان بهبهان در گفتگو با پایگاه خبری بهبهان صدا از برگزاری جلسه مدیریت بحران و آمادگی کامل دستگاه های امدادی و خدماتی برای پیشگیری از خسارت ها در بارش ها و جاری شدن سیلاب خبر داد.

انیس دورباش | پایگاه خبری بهبهان صدا:

رستم عیدی پور گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی قدرتمند به استان و پیش بینی اوج بارش ها در بهبهان، هشدارهای لازم به دستگاه های عضو ستاد بحران اعلام شد و جلسه ای را به صورت ویدیو کنفرانس در خدمت استاندار محترم بودیم.

وی افزود: از روز گذشته راهداری موظف به تامین و استقرار تجهیزات در محورهای مواصلاتی شهرستان بوده که بخشی از آن ها در حال حاضر در سه راهی امیرحاضر مستقر هستند.

عیدی پور در ادامه با اشاره به تجربه آب گرفتگی در برخی نقاط بهبهان در سال های گذشته افزود: به شهرداری بهبهان اعلام شد برخی نقاط که در ادوار گذشته دچار آبگرفتگی بوده اند کاملا پاکسازی شوند؛ و پیمانکار تنظیف نیز با ماشین آلات و نیروهای خود در آماده‌باش کامل هستند که در صورت نیاز از ناوگان موتوری استفاده شود.

فرماندار بهبهان با اعلام تهیه حدود ۳۰ دستگاه کفکش توسط شهرداری بهبهان گفت: کلیه بخشداران و شهرداران در نقاط مختلف شهرستان در آماده باش کامل هستند و گروهی از همکاران فرمانداری نیز جهت بازدید از مناطق حادثه خیز به بخش های تشان و زیدون اعزام شده اند؛ کلیه امکانات، تجهیزات و ماشین آلات شهرداری ها و دهیاری ها را نیز خواسته ایم که در اختیار بخشداری ها قرار دهند تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرند.

فرماندار بهبهان افزود: اداره امور عشایر را موظف کردیم تا با هشدار به عشایر از تردد و اسکان آن ها در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و چرای دام هایشان جلوگیری کنند.

عیدی پور با اشاره به احتمال خسارت سیل به محصولات کشاورزی و تمهیدات مدیریت بحران برای این موضوع گفت: مدیر و معاون جهاد کشاورزی را موظف کردیم با هشدار به کشاورزان دستور جمع آوری موتور پمپ های آبی کشاورزان در مسیر رودخانه داده شود؛ و در مکان هایی که در ادوار گذشته متاثر از سیلاب بوده اند به ویژه در حوزه دره نی و چهل کنار هشدارهای لازم داده شود.

وی در ادامه با اعلام آماده باش کامل نیروهای ادارات آب و فاضلاب و برق گفت: به ادارات فوق نیز اعلام شده تا تیم های امدادی خود را در آماده باش کامل داشته باشند. در حوزه بهداشت و درمان نیز از مدیریت دانشکده علوم پزشکی خواسته شده با بازدید از تاسیسات برقی، دیزل ژنراتورهای بیمارستان ها و مراکز درمانی جهت جلوگیری از بروز مشکل در خدمات دهی به بیماران در صورت قطع برق، تاسیسات برق اضطراری در سلامت کامل و آماده بکار باشند.

فرماندار شهرستان بهبهان در پایان با اشاره مجدد به آماده باش کامل مدیریت بحران شهرستان تز شهروندان خواست تا عادی شدن شرایط و خروج سامانه بارشی از شهرستان از نزدیک شدن به مسیل ها و رودخانه ها جدا پرهیز کنند.

ویراستار: مریم شوری

77