فرماندار بهبهان اعلام کرد

پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس بهبهان کلیه حقوق شهرداری بابت شهرک مسکونی را پرداخت خواهد کرد

فرماندار بهبهان از وعده مدیران پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس بهبهان جهت پرداخت کلیه حقوق شهرداری در شهرک مسکونی ۱۰۰۰ واحدی پس از حل موضوع انتقال مالکیت زمین پروژه خبر داد .

فرماندار شهرستان بهبهان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری بهبهان صدا گفت: یکی از طرح های مهم دولت طرح اقدام ملی مسکن است و در همین راستا با رایزنی های صورت گرفته با هلدینگ خلیج فارس قرار شد پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس بهبهان اقدام‌ به ساخت شهرک‌ مسکونی ۱۰۰۰ واحدی در بهبهان کند.

رستم عیدی پور افزود: در همین خصوص اداره راه و شهرسازی بهبهان اقدام‌ به تعیین زمین در ابتدای جاده آرامستان بهشت رضوان برای این پروژه نمود و زمین مذکور در اختیار پالایشگاه قرار داده شد، که پالایشگاه جهت تسریع در کار قبل از کارشناسی، نرخ گذاری و تملک زمین شروع به عملیات تسطح و حصار کشی کرد.

عیدی پور با اعلام اینکه اسناد زمین مذکور هنوز به نام پالایشگاه نشده گفت: مکاتبات و پیگیری های لازم برای انتقال مالکیت زمین بنام پالایشگاه خلیج فارس از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان در حال انجام بود که تغییر مدیرکل راه و و شهرسازی خوزستان تغییر کرد و این چرخه کمی با تاخیر مواجه شده، که هم اکنون نیز اقدامات لازم در حال پیگیری بوده و تیمی از کارشناسان رسمی از سوی اداره راه و شهرسازی برای نرخ گذاری تعیین شده است.

وی در خصوص پرداخت عواید و مطالبات شهرداری از این پروژه نیز گفت: پالایشگاه به منظور تسریع در کار تیم هایی را جهت محصور کردن زمین و نقشه کشی پای کار آورده و مدیران پالایشگاه نیز اذعان داشته اند که با اتمام پروسه مالکیت پالایشگاه در زمین پروژه شهرک مسکونی سریعا هزینه های خرید زمین پرداخت شده و کلیه حقوق شهرداری در این باره نیز پرداخت خواهد شد.

فرماندار بهبهان در پایان با اشاره به برخی اظهار نظرها در فضای مجازی گفت: دفاع از حقوق شهروندان خط قرمز ما بوده و در جلسه ای که در این باره در فرمانداری برگزار شد نیز بر پرداخت کلیه حقوق شهرداری از پروژه با اولویت پرداخت حق و حقوق کارگران شریف و زحمتکش شهرداری تاکید کردیم و تمام تلاش خود را بکار می بریم تا در کمترین زمان ممکن موضوع مالکیت پالایشگاه در این زمین به به پایان برسد تا در این شرایط سخت که شهرداری با آن مواجه است کمکی به مشکلات مالی شهرداری شود.

434