مدیریت امور آب شرق منطقه خوزستان خبر داد

احتمال جاری شدن سیلاب در حوضه های مارون و خیرآباد

مدیریت امور آب شرق منطقه خوزستان در پیامی به فرماندار شهرستان بهبهان از احتمال جاری شدن سیلاب در حوضه های آبریز مارون و خیرآباد و فعال شدن مسیل ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بهبهان صدا، مدیریت امور آب شرق منطقه خوزستان در پیامی به فرماندار شهرستان بهبهان از احتمال جاری شدن سیلاب در حوضه های آبریز مارون و خیرآباد و فعال شدن مسیل ها خبر داد.

متن این هشدار بشرح زیر است:

*هشدار سیلاب*
*فرماندار محترم شهرستان بهبهان*
با سلام و احترام
به استحضار می رساند که با عنایت به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی و با توجه به بررسی نقشه های پیش بینی و در نظر گرفتن امکان تغییر مسیر سامانه بارشی و افزایش میزان بارش از تاریخ ١۴٠١/٠۵/٠۶ لغایت ١۴٠١/٠۵/١١، لازم است برای جلوگیری از خسارت های احتمالی ناشی از فعال شدن *حوضه های رودخانه های زهره(خیرآباد) و مارون* و همچنین حوضه های میانی بخصوص *آبخروار، کره* و *تشان* آمادگی لازم ایجاد گردد. ضمنا احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقت و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق، طغیان رودخانه های فصلی، سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی معابر عمومی، اختلال در تردد شهری و جاده ای و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد. بنابراین ضمن هشدار و اطلاع رسانی لازم، خواهشمند است دستورات لازم در سطح شهرستان بهبهان ( بهبهان، منصوریه، تشان و زیدون) را صادر فرمایید. با سپاس.
*مهدی خواجه پور*
*مدیر امورآب منطقه شرق خوزستان*
رونوشت:
-بخشداران محترم مرکزی، تشان و زیدون جهت استحضار و آمادگی لازم و رفع موانع احتمالی
-شهرداران محترم بهبهان، منصوریه، تشان و زیدون جهت استحضار و آمادگی لازم و رفع موانع احتمالی
– ریاست محترم اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت استحضار و آمادگی لازم و رفع موانع احتمالی بخصوص لایروبی و اصلاح کالورت های جاده بهبهان-رامهرمز
_مدیریت محترم اجرایی سدهای سازمان آب و برق خوزستان جهت استحضار و صدور دستورات لازم درخصوص سد خیرآباد

161
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *