افزایش مشکلات ترافیکی در مرکز شهر با با بهره برداری از اماکن درمانی در حال ساخت

احداث شهرک درمانی، پیش نیاز تحقق شعار بهبهان قطب درمان جنوب خوزستان

.عدم برنامه ریزی درست در جانمایی صحیح برای توسعه زیرساخت های درمانی می تواند معضلات شهری بویژه ترافیک را در هسته مرکزی شهر افزایش دهد.

پدرام کسایی | پایگاه خبری بهبهان صدا:

یکی از مشکلات امروزه در شهرها مشکل ترافیک بوده که بهبهان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

توسعه شهرنشینی در جامعه می بایست همسو با توسعه زیرساخت های شهری انجام شود، که متاسفانه در بهبهان این امر بدرستی انجام نشده و مشکلات متعددی را برای شهروندان در پی داشته است.

یکی از عمده مواردی که اعتراض و گلایه های مکرر شهروندان بهبهان را بهمراه دارد، ترافیک شدید خیابان شهید پیروز است که از عمده دلایل آن وجود مراکز درمانی متعدد و فاقد پارکینگ و همچنین عدم وجود پارکینگ عمومی در این محدوده بوده که باعث پارک نامنظم خودروهای مراجعین به این مراکز می شود.

در سال های قبل و با زمزمه هایی مبنی بر تلاش مسئولین جهت ایجاد بهبهان بعنوان قطب درمانی در جنوب شرق خوزستان، بارها از مدیران شهری خواستار برنامه ریزی جامع و مدون بمنظور ایجاد شهرک درمانی در یکی از نقاط حاشیه ای شهر بوده ایم، تا با این کار ضمن تجمیع خدمات در یک نقطه خدمات دهی به متقاضیان تسهیل شده و همچنین از مشکلاتی همچون سردرگمی بیماران و همراهان آن ها و ترافیک جلوگیری شود.

تلاش برای تحقق این امر می تواند علاوه بر رضایت خدمات گیرندگان، مشکلات ناشی از ترافیک برای شهروندان از جمله آسیب های روحی و روانی، خطرات و حوادث رانندگی، ضرر و زیان های مالی و همچنین آلودگی های زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت را نیز کاهش داده و صرفه های اقتصادی را بهمراه داشته باشد.

ولی متاسفانه باز هم شاهد آن هستیم که مدیران شهرستان هیچ برنامه ای برای این کار نداشته و صرف نظر از عواقب ناشی از ساختمان سازی در هسته مرکزی شهر، فقط به فکر افزایش بنا و مراکز درمانی هستند.

توسعه مراکز درمانی اقدامی بسیار خوب و پسندیده بوده و علاوه بر رفع نیاز بیماران همشهری، از خطرات و هزینه های ناشی از سفر به شهرهای بزرگ نیز می کاهد؛ ولی آیا نباید تبعات ناشی از ایجاد این مراکز در مرکز شهر نیز مورد توجه برنامه ریزان باشد؟

بیمارستان شهیدزاده در حال حاضر خود با مشکلات زیاد دست و پنجه نرم می کند که راه اندازی بیمارستان تخصصی قلب در حیاط این بیمارستان در ماه های آینده می تواند به تشدید ترافیک در این خیابان که از معابر اصلی و پر ترافیک بهبهان نیز می باشد، بیافزاید.

از سوی دیگر ایجاد مرکز درمانی جدید در خیابان شهید پیروز که یکی از خیابان های با مشکل ترافیک دایمی می باشد نیز می تواند به قفل شدن ترافیک در این محدوده منجر شود.

شهروندان انتظار دارند شورای ترافیک اگر برای کاهش بار ترافیکی و برنامه ریزی برای روان سازی عبور و مرور در معابر شهری برنامه مدونی ندارد، با جلوگیری از ساخت و سازهایی که به افزایش ترافیک و مشکلات ناشی از آن افزایش می دهند مجوز نداده و اعطای مجوز به آن ها را منوط به داشتن پارکینگ کند.

امیدواریم مدیران ارشد شهرستان از جمله فرماندار، نماینده مردم در مجلس و رئیس دانشکده علوم پزشکی عزم خود برای تحقق شهرک درمانی جزم کرده و این رویا را برای شهروندان بهبهان محقق کنند.

بهبهان صدا آماده دریافت پاسخ مدیران شهرستان و علوم پزشکی در این باره است.

 

 

315
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ایرج بهمن پور باسلام وتشکرازانعکاس مشکلات شهرمان وپیشنهادات سازنده پایگاه خبری بهبهان صدا،جناب آقای کسایی.به عرض می رساند:مرکزشهرستان ازبانک ملی تاانتهای خیابان عدالت،ازفلکه بیدبلندتابیمارستان شهیدزاده.و خیابانهای شمال وجنوب فلکه جوانمردی و......هنگام فعالیت بازارترافیک واقعاکلافه کننده ای دارند.تاجاییکه همشهریان اکثرابرای انجام کارهای خودبه اتفاق همراهان باموتورسیکلت ترددمیکنند.علاوه برمراکزدرمانی ، بافتهای فرسوده که درصدبالایی ازمساحت شهررا به خوداختصاص داده اند،تقریبابلااستفاده هستند.مسؤلین دولتی وشهرداری وشورای شهر،بایدبه فکرایجادحداقل دوخیابان سراسری درموازات خیابان شهیدعدالت درشمال وجنوب باشند.تاهم گره ترافیک بازشود.وهم این همه ملک ازاین حالت برزخی خلاص شده ومورداستفاده قراربگیرند.ان شاءالله.
منتشر شده۱