مدیریت بحران یا بحران در مدیریت

پایگاه خبری بهبهان صدا | درپی ورود ریزگردها و افزایش غلظت آن در استان خوزستان که از اواخر وقت روز گذشته شنبه ۲۰ فروردین ماه آغاز شد، مدیریت بحران استانداری خوزستان ساعت ۲۱ شنبه ۲۰ فروردین ماه در اطلاعیه ای  برای روز شنبه ۲۱ فروردین مراکز پیش دبستانی و دبستان ها را تعطیل و ساعت کار ادارات را با دو ساعت تاخیر اعلام کرده و هرگونه تصمیم گیری جدید را به بعد موکول کرد.

این موضوع در حالی بود که هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار سطح نارنجی ورود پدیده ریزگردها به استان را از اواخر وقت ۲۰ فروردین و پایداری آن را تا ۲۲ فروردین پیش بینی کرده بود.

اداره کل مدیریت بحران استانداری صبح امروز یکشنبه ۲۱ فروردین و دقایقی قبل از پایان مهلت دو ساعته کاهش ساعت کاری در حالی که همه ی کارمندان و دانش آموزان از منازل خود برای فعالیت کاری و تحصیل خارج شده بودند، اطلاعیه تعطیلی کامل فعالیت کاری و تحصیل در کلیه شهرستان های استان را بدلیل افزایش ریزگردها صادر کرده که موجب بهت و حیرت همگان شد.

حال این سوال در ذهن شهروندان ایجاد شده که واقعا پیش بینی افزایش ریزگردها علی رغم هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای حضرات اینقدر سخت بوده، یا تصمیم به تعطیل کردن در خوزستان برای آقایان مشکل است.

تکلیف شهروندانی که برای تحصیل یا اشتغال باید مسافت زیاد را طی کنند و از منزل خارج شده اند چیست؟

آیا نمی شد این تصمیم را در ساعات اولیه صبح اعلام کرد؟

این روزها و با ورود پدیده ریزگردها به شهرهای مرکزی و شمالی از جمله پایتخت شاهد هستیم که چه فشار رسانه ای بر مسئولین وارد و انواع میزگردها را در رسانه ملی برگزار می کنند، ولی گویا بحران ریزگردها در خوزستان برای مسیولین از اهمیت بالایی برخوردار نبوده و عزم جدی برای حل آن وجود ندارد.

به هر حال حل دائمی بحران ریزگردها شاید کار سختی باشد، ولی آیا تصمیم گیری های موقت برای حفظ سلامت شهروندان آیا اینقدر مشکل است!!

امیدواریم مسئولان در تصمیم گیری های خود دقت بیشتری کرده تا مردم دچار دردسر کمتری شوند.

231

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *