دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان:

از دادستان بهبهان برای تخریب ویلاهای غیر مجاز تشکر می کنم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: از دادستان محترم شهرستان بهبهان تشکر میکنم که چه لانه های فسادی را خراب کرد و از بقیه دادستان های شهرستان ها خواستاریم این باغ ویلا ها که بعضی از آنها تبدیل به خانه فساد شده اند را خراب کنند

:به گزارش صدای بهبهان به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، بهمن شهریاری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ۲۹ بهمن ماه با اشاره به چند حدیث و روایت در خصوص امر به معروف و ونهی از منکر اظهار داشت: امام علی (ع):تمام کارهای نیک حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف ونهی از منکر چون آب دهان در برابر دریای پهناور است حکمت ۳۷۴ نهج البلاغه.

پیامبر (ص):خداوند مومن ناتوانی که دین ندارد را دوست ندارد سوال شد مومن ناتوان کیست؟فرومدند آنکس که نهی از منکر نمیکند.
وی افزود: در واقعیت ما هر روز تا نیمه های شب درگیریم و مجموعه ناجا و همه دستگاه قضایی نیز در حال انجام کار هستنداما ۳۳ دستگاه ماموریت دارند تا این شهر درست شود و ما ماموریت ۳۳ دستگاه را ابلاغ کردیم.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان ادامه داد: براین اساس و با توجه به گشت ارشاد مسولینی که ابلاغ شد، به زودی سراغ مسئولانی می رویم که ترک فعل می‌کنند.
شهریاری بیان داشت: دوباره عرض کنم امام علی علیه السلام فرمودند:خداوند گناه کاران را بخاطر گناهشان و دانایان امت را به خاطر ترک نهی از منکر لعنت می کند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان تصریح کرد: آن کسی که گناه می‌کند بخاطر گناهش وضعش مشخص است اما آن کسی که اهل نماز وعبادت است چرا؟ چون دو فریضه الهی را ترک کرده که ریل مکتب و شریعت است. امام صادق (ع) می فرمایند: هرگاه مردم در برابر زشت کاری ها سکوت کنند خداوند عز و جل کیفر خود را شامل آن امت میکند.
وی افزود: امر به معروف و نهی ازمنکر قلبی، لسانی و  عملی است، اما ما در ستاد احیاء در این یک سال و نیمی که بودیم یک کار خوبی که به نظرم بارها پشت این تریبون اگر اعلام کنم جا دارد؛ فعالیت ها را در ۱۷ عرصه طراحی کردیم که هم شامل آقایان و هم خانم‌ها می شود.
شهریاری خاطرنشان کرد: این عرصه های ۱۷گانه مسائل کشور و شهرستان ها را در برمیگیرند که در جلسه گذشته به بعضی آنها اشاره کردم مثلا در عرصه محیط زیست یک عده جوان مطالبه گر پای کار بیایند، مجوز و حمایت قضای با ما در عرصه های تعلیم و تربیت آموزش، هنر و رسانه، مسائل کارگری، اداری و..که با پیگیری‌های انجام شده، کارگروه هایی جهت رسیدگی به این موضوعات شکل گرفت.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: برای مثال همین شهربازی اهواز که اصلا وضعیت خوبی نداشت و چند سال بود که بدون متولی رها شده اما اکنون وضع بهتری پیدا کرده که البته مطلوب ما نیست و من میخوام این کارگروه که دارد زحمت می‌کشد هنوز هم ادامه دهد.
وی در خصوص دوره های آموزشی ستاد گفت: نکته ی دیگر بحث ظابطان قضایی است ما درگاهی را تعریف کردیم که از ۲۷ آذر امسال فعال شده، که ۱۶ جلسه افلاین در آن تا یک سال بار گزاری میشود و می توان تا یک سال آموزش ببینیم.
شهریاری تصریح کرد: بیاییم نسبت به مسائلی که یک عده فکر میکنند بی تفاوت هستیم و به سبب آن یک عده دارند شورش را در می آورند کار کنیم، قانونی تصوب شود همه کارهای ما به پشتوانه قانون است.
وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: و اما حرف آخر اینکه چند کمسیون تشکیل دادیم در آخرین جلسه ای که تشکیل شده البته که باید ازامام جمعه انقلابی محترم خودمان تشکر کنم و مسئولین ماده ۲۰ را تشکر کنم مادر قالب ماده ۲۰ چند کارگروه تعریف کردیم و گروهی را تشکیل دادیم که روسای صنوف که مورد بازخواست ما قرار میگیرند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان ادامه داد: همچنین از رئیس جمهور محترم تشکر میکنم که با دستوری که داد جلوی ساحل خواری ها کوه خواری ها و پارک خواری ها را گرفت.
شهریاری تاکید کرد: همچنین از دادستان محترم شهرستان بهبهان تشکر میکنم که زیر پل مارون چه لانه های فسادی را خراب کرد و انتظار دارم بقیه دادستان های شهرستان ها خودشان این باغ ویلا ها که بعضی از آنها تبدیل به خانه فساد شده اند را خراب کنند چرا که وضعیت آنها واقعا زیبنده استانی که بوی خون شهدا را می دهد نیست.
وی درباره سامانه ناظر ۱و ۲ گفت: سامانه ناظر ۱ مربوط به ناجاست و خودروهایی که کشف حجاب می‌کنند را مورد رصد قرار می دهد. حتما دوستان ثبت نام کنند و نرم افزار را نصب کنند که بتوانند به راحتی موارد تخلف را ثبت کنند‌
شهریاری ادامه داد: سامانه ناظر ۲ نیز شامل اماکن و صنوف میشود و دوستان آموزش دیده به سراغ متخلفین میروند واجازه ایجاد ناهنجاری را نمی‌دهند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با بیان اینکه همه مردم باید پای کار فریضتین بیایند، گفت: کار به صورت فردی نست بلکه کار جمعی است، ما وظیفه داریم که دستگاه ها و مردم را پای کار بیاوریم و دستگاه ها نیز ساز و کاری داشته
و  کارهای مردمی نیز سازوکاری دارند.

309