تشدید عمل در قلع و قمع ویلاهای غیرمجاز در بهبهان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان از شدت گرفتن قلع و قمع ویلاهای غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بهبهان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان خوزستان؛ علیرضا قاسمی نژاد در گفتگو با روابط عمومی دادگستری خوزستان، گفت: روز گذشته چهار مورد ویلای غیر مجاز در منطقه لاسبید بهبهان تخریب شد.
وی ادامه داد: یکی از معضلات این شهرستان ساخت و ساز غیر قانونی ویلا در اراضی کشاورزی در نقاط مختلف شهرستان است اگر این روند ادامه پیدا کند، در آینده نزدیک زمین زراعی برای کشاورزی در بهبهان که یکی از قطب‌های کشاورزی استان خوزستان و کشور است، وجود نخواهد داشت.
قاسمی نژاد اظهار داشت: با توجه به‌ اینکه این موضوع یکی از مطالبات بحق مردم است، روز جمعه گذشته به صورت نامحسوس از نقاط مختلف حاشیه شهر از جمله تنگ تکاب، خارستان، لاسبید، زیر پل مارون، چهار آسیاب، کوره جبور، جاده زیدون و … بازدید و مشاهده شد که متاسانه اراضی کشاورزی در حال نابودی است.
این مقام قضائی ادامه داد: بنا بر مکاتباتی که با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی صورت گرفت، تعداد ۳۰۰ مورد دستور تخریب بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و ۵۰ مورد رأی قطعی اجرا نشده و تعدادی هم پرونده در حال رسیدگی در مراجع قضایی وجود دارد.
قاسمی نژاد گفت: با نظر موافق اعضای محترم شورای تامین، کارگروهی برای اجرای دستورات و آرای قطعی قضایی با نظارت دادستان شهرستان و حضور ادارات ذی‌ربط نظامی و غیر نظامی تشکیل شده است تا با اولویت بندی صورت گرفته، تخریب ویلاها و ساخت و سازهای غیر مجاز در دستور کار قرار گیرد.
وی در پایان به همه کسانی که در این شهرستان در حال تغییر کاربری اراضی کشاورزی و زمین‌خواری، کوه‌خواری و نهرخواری هستند، هشدار داد به هیچ وجه با کسانی که در حال نابودی اراضی کشاورزی و تصرف اراضی ملی هستند، مدارا ننموده و با این متخلفان با قاطعیت برخورد خواهد شد.
1701