اخطاریه امور آب منطقه شرق خوزستان در خصوص سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در بارندگی های پیش رو

به گزارش صدای بهبهان، مدیر امور آب منطقه شرق استان خوزستان در مکاتبه با فرماندار شهرستان بهبهان ( رونوشت آن برای پایگاه خبری صدای بهبهان ارسال شده) در خصوص سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در بارندگی های پیش رو هشدار داد.

متن این مکاتبه بشرح زیر است:

هشدار سطح ۴ سیلاب
جناب آقای مهندس زمانی اصل
فرماندار محترم شهرستان بهبهان
با سلام و احترام
به استحضار می رساند که با عنایت به هشدار سطح نارنجی شماره ٢٢ سازمان هواشناسی و با توجه به بررسی نقشه های پیش بینی و در نظر گرفتن امکان تغییر مسیر سامانه بارشی و افزایش میزان بارش از تاریخ ١۴٠٠/٠٩/٢۶ لغایت ١۴٠٠/٠٩/٣٠، لازم است برای جلوگیری از خسارت های احتمالی ناشی از فعال شدن *حوضه زهره* و همچنین حوضه های میانی بخصوص *آبخروار* و *تشان* آمادگی لازم ایجاد گردد. ضمنا احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقت و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق، طغیان رودخانه های فصلی، سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی معابر عمومی، اختلال در تردد شهری و جاده ای و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد. بنابراین ضمن هشدار و اطلاع رسانی لازم، خواهشمند است دستورات لازم در سطح شهرستان بهبهان ( بهبهان، منصوریه، تشان و زیدون) را صادر فرمایید. با سپاس.
مهدی خواجه پور
مدیر امورآب منطقه شرق خوزستان

رونوشت:
-بخشداران محترم مرکزی، تشان و زیدون جهت استحضار و آمادگی لازم و رفع موانع احتمالی
-شهرداران محترم بهبهان، منصوریه، تشان و زیدون جهت استحضار و آمادگی لازم و رفع موانع احتمالی
– ریاست محترم اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت استحضار و آمادگی لازم و رفع موانع احتمالی بخصوص لایروبی و اصلاح کالورت های جاده بهبهان-رامهرمز

650