مدال طلای المپیاد علمی کشوری در دستان دانش آموز بهبهانی

مدیر آموزش و پرورش بهبهان از کسب نخستین مدال طلای شهرستان بهبهان در المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی توسط دانش آموز بهبهانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بهبهان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش بهبهان صبح شنبه ۱۳آذر ماه ۱۴۰۰ رسول عبدی پور مدیر آموزش و پرورش بهبهان ضمن اعلام این خبر افزود: ششمین دوره المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با همت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برگزارشد .

وی توضیح داد: با اعلام نتایج ششمین دوره المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در روز ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۰، مشخص شد بعد از انتظاری حدود ۴۰ ساله اولین مدال طلای شهرستان بهبهان در المپیادهای علمی کشوری توسط دانش آموز بهبهانی مهرشاد صفائیان از دبیرستان استعداد های درخشان شهید ناصری بهبهان کسب شده است.

عبدی پور با بیان اینکه علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از حوزه‌های پرکاربرد در درمان بیماری‌ها در جهان است گفت: امید است که برگزیدگان این المپیاد با استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و همکاری مشترک با مراکز تحقیقاتی معتبر بتوانند با پروراندن ایده‌های کاربردی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی نقش موثری در کارآفرینی و سرعت توسعه کشور داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهبهان در پایان کسب این موفقیت را به جامعه ی تعلیم و تربیت شهرستان، عباس زرگر مدیر دبیرستان، دبیران و کادر اجرایی دبیرستان استعدادهای درخشان شهید ناصری بهبهان، مصطفی فوادی دبیر راهنمای دانش آموز افتخار آفرین، دانش آموز برگزیده و خانواده ایشان تبریک گفت.

586