گام مهم مظلومی و فرماندار بهبهان در حوزه فرهنگ و هنر

به گزارش پایگاه خبری صدای بهبهان؛ در راستای بررسی و رفع مشکلات و تنگناه های موجود در حوزه ی فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ظرفیت ارزشمند و پتانسیل بی نظیر در شهرستان جلسه ایی با حضور محمد طلا مظلومی نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی و یوسف زمانی اصل فرماندار بهبهان به همراه اصغر یارمحمدی مسئول دفتر نماینده ،مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان با دکتر محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونین و روسای ستادی این اداره کل در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار گردید.

🔹شایان ذکر است در این جلسه مظلومی نماینده بهبهان ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته با معرفی بهبهان به عنوان شهری با پیشینه ی غنی فرهنگی و فعالیت هنرمندان بی ادعا و اثرگذار خواستار توجه جدی به این شهرستان شدند

مظلومی با اشاره به تعداد اجرا های فرهنگی و هنری و فعالیت های انجمن های هنری و کانون های فرهنگی و هنری مساجد و همچنین تعداد نویسندگان ضمن تحسین انجمن هنرهای نمایشی ، تجسمی، خوشنویسان ، موسیقی ، شعر و کانون فیلم و عکس و همچنین انجمن های فعال ادبی بر لزوم رفع موانع و تجهیز مراکز فرهنگی تاکید نمودند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی برپایی سلسله جلسات ادبی، نشست های انجمن تجسمی و همچنین حضور فعال در جام باشگاه های کتاب خوانی و انتخاب بهبهان به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در زمینه هنرهای نمایشی را موجب مباهات و افتخار دانست که باید قدر دانسته شود.

در ادامه یوسف زمانی اصل فرماندار بهبهان نیز با اشاره به فعالیت های متعدد فرهنگی و هنری در تمامی زمینه ها خواستار توجه بیشتر به جامعه ی فرهنگی و هنری شدند.

فرماندار بهبهان در ادامه از نقش پر رنگ و موثر هنرمندان در پیشگیری از بحران کرونا تقدیر نمود و عنوان داشت:
هنرمندان بهبهان در تمامی حوزه ها و رشته ها هرجا که ورود کرده اند نام نبکی از خود بجا گذاشته اند
این عزیزان بی ادعا با فروتنی نقش بسزایی در فرهنگسازی و زدودن اسیب های اجتماعی ایفا مبکنند

زمانی اصل با توجه به فعالیت های هنرمندان در کلیه ی انجمن ها و موسسات فرهنگی،هنری در رشته های مختلف و تاثیر آن در جامعه بر اهمیت رفع موانع و تجهیز مراکز و همچنین بسترسازی مناسب تاکید نمود.

لازم به ذکر است در ادامه
دکتر جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن خیرمقدم به حاضرین از دغدغه مندی نماینده مردم شریف بهبهان و فرماندار این شهر نسبت به جامعه ی فرهنگ و هنر تقدیر نمود.
ایشان ضمن قول مساعد جهت رفع مشکلات اظهار داشت بهبهان یکی از شهرهای فعال با هنرمندان اثرگذار می باشد که میتوان با زمینه سازی و رفع موانع پیشرفت در خلق اثار فاخر توسط هنرمندان همت گماشت .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین از مجموعه پرسنل فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان به علت تلاش و ممارست در زمینه های مختلف از جمله طرح رایگان هنر و بحث وام های مراکز اسیب دیده از کرونا در بهبهان تقدیر نمود
در پایان جلسه و پس از ارائه کزارش و بیان مشکلات و کمبود ها توسط مهدی شجاعی موارد ذیل به تصویب رسید

▪️مقرر شد هیات کارشناسی به منظور بررسی بیشتر به بهبهان اعزام گردند.

▪️تجهیز نگارخانه میرزا شوقی به سیستم نور تخصصی

▪️تجهیز سیستم نور تالار ارشاد و آفاق

▪️کف پوش تالار ارشاد و نگارخانه

▪️تجهیز پلاتو ارشاد

▪️پیگیری نهایی جهت تاسیس سینمای جوان دفتر بهبهان

▪️حمایت از نویسندگان و مولفان بهبهان

▪️پیگیری جهت تاسیس دفتر نمایندگی ارشاد در شهر سردشت

▪️مساعدت و حمایت از برپایی جشنواره های ملی

▪️تجهیز و حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد.

771