اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی صدای بهبهان

طغیان کرونا در بهبهان در سایه بی خیالی مردم و بی تفاوتی مسئولین/ بیش از ۱۷۰ مبتلای جدید و ۱ فوتی کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در بهبهان

با گذشت یک هفته از شروع سال نو، شاهد آمارهای جدید و رکورد زنی کرونا در بهبهان هستیم.

با افزایش نمونه گیری ها طی روزهای اخیر شاهد هستیم روزانه بیش از ۱۷۰ مبتلای جدید در بهبهان شناسایی شده اند که حال برخی از آنها مساعد نبوده، تا جایی که ظرفیت تخت های بیمارستانی تقریبا پر شده و نیاز به افزایش ظرفیت بیمارستانی برای پذیرش بیماران احتمالی بدحال است.

متاسفانه این شرایط از یک سو حاصل اجرای دست و پا شکسته محدودیت های کرونایی از جانب دستگاه های مسئول و از سوی دیگر بی تفاوتی شهروندان در اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی بویژه شرکت نکردن در اماکن شلوغ، تجمعات و دورهمی های خانوادگی بوده است.

طبق آمارهای غیر رسمی متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ( ۶ الی ۷ فروردین ماه ) تعداد ۵۷ بیمار مثبت و مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های تابعه دانشکده علوم پزشکی بهبهان بستری شده اند؛ که حال ۳ بیمار وخیم (اینتوبه) می باشد.

همچنین در این بازه زمانی، ۱۷۱ بیمار مثبت جدید مبتلا به کرونا در حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان شناسایی شده که با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کرونا در بهبهان از ابتدای همه گیری تا کنون به ۸ هزار و ۶۳۶ نفر رسیده است.

در حال حاضر نیز حدود ۹۰۰ بیمار مثبت و مشکوک بدلیل ابتلا به ویروس کووید ۱۹ دوره درمان بیماری خود را بصورت قرنطینه در منزل و تحت نظارت مراقبین بهداشتی سپری می کنند.

متاسفانه در بازه زمانی ۲۴ ساعت گذشته ۱ بیمار مثبت قطعی کرونا در بهبهان جان خود را از دست داده و مجموع آمار فوتی ها بر اثر کرونا در بهبهان به ۱۹۱ نفر رسیده است.

امید است مسئولین شهرستان برای مهار این بیماری و حفظ سلامت شهروندان در اجرای مصوبات و محدودیت های کرونایی اهتمام و سختگیری بیشتری داشته و شهروندان نیز برای حفظ جان خود و عزیزانشان رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و پرهیز از شرکت در اماکن شلوغ، تجمعات و دورهمی ها را جدی گرفته و رعایت کنند.

344