بمناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد

اهدای کلاه ایمنی و تجلیل از موتورسواران نمونه شهرستان بهبهان

به گزارش پایگاه خبری ندای بهبهان، صبح امروز و در مراسمی با حضور فرمانده منطقه انتظامی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، بخشدار مرکزی، رئیس شورای شهر، فرمانده پلیس راه و رئیس پلیس راهور شهرستان بهبهان از ۵۰ موتور سوار بهبهان که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و تخلفی نداشته اند با اهدای کلاه ایمنی تجلیل شد.

سرهنگ رعنایی رئیس پلیس راهور بهبهان در این مراسم ضمن تبریک هفته ناجا گفت: متاسفانه در سال گذشته قریب به ۱۷ هزار نفر در کشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده و حدود ۳۱۳ هزار نفر نیز مصدوم شده اند؛ که ۶۶ درصد این حوادث در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

رعنایی تعداد موتورسیکلت های شماره گذاری شده در بهبهان را ۶۴ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به وجود موتورسیکلت های فاقد شماره، آمار موتورسیکلت ها در بهبهان بیش از این تعداد است.

سرهنگ رعنایی تعداد موارد فوت ناشی از حوادث رانندگی در بهبهان طی یکسال گذشته را ۶ نفر عنوان کرد و افزود: حدود ۱۴۰ نفر نیز بر اثر حوادث رانندگی در بهبهان مجروح شده اند و این آمار در مقایسه با سال قبل حدود ۳۳ درصد کاهش داشته، که کاهش آمار حوادث رانندگی در بهبهان نتیجه فرهنگ سازی خوب، برگزاری کلاس های آموزشی و همراهی دستگاه های مسئول است.

رئیس پلیس راهور شهرستان بهبهان افزود: در یک سال گذشته حدود ۱۵ هزار مورد اعمال قانون رانندگان موتورسیکلت های متخلف توسط پلیس راهور بهبهان صورت گرفته که از این تعداد ۳ هزار موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.

سرهنگ رعنایی در پایان از همکاری بسیار خوب اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بهبهان در برگزاری مراسم تجلیل از موتورسواران نمونه تقدیر کرد.

1076