تاخت و تاز کرونا در سایه بی خیالی مردم و مسئولین بهبهان

حدود دو هفته از شروع موج دوم کرونا در بهبهان می گذرد و شرایط در شهرستان همچنان در وضعیت قرمز است.

مردم بهبهان خوب یادشان است که در ماه های انتهایی سال قبل و با شروع شیوع کرونا در بهبهان، مردم و مسئولین همه پای کار آمدند تا این ویروس منحوس در این دیار اجازه عرض اندام نداشته باشد و در سایه این همدلی دو هفته در بهبهان هیچ بیمار مثبت کرونای جدیدی نداشتیم.

متاسفانه این روزها از آن شور و همدلی روزهای اول خبری نیست و در سایه این بی خیالی، کرونا در بهبهان در حال تاخت و تاز و قربانی گرفتن است.

شلوغی خیابان ها، بازارها، مجتمع های تجاری، تفرج گاه ها، دورهمی ها، تجمعات، جلسات و مراسم ها و …. همه و همه از یک سو و درصد پایین استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی دیگر موجب شده تا بخش های بیمارستان های بهبهان یکی پس از دیگری شاهد فتح شدن توسط بیماران مبتلا به کووید ۱۹ باشند.

در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا در بهبهان قریب به سه هزار و ۱۰۰ نفر بوده و حدود ۱۲۰ بیمار نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

متاسفانه علی رغم ارائه این آمار های نگران کننده در جلسات ستاد کرونا، شاهد اقدام عملی محکم و بازدارنده ای توسط دستگاه های مسئول نبوده ایم و هم چنان شاهد شرایط عادی (نه قرمز) در بهبهان هستیم.

مردم نیز علی رغم همه ی هشدارها و پیام ها، بی دغدغه و نگرانی و بدون ماسک و رعایت نکات بهداشتی در سطح شهر و بازارها در حال تردد و رفت و آمدند، گویی نه کرونایی آمده و نه وضعیت قرمزی بر این شهر حاکم است.

اکنون روزهای ابتدای فصل پائیز شروع شده و به زعم کارشناسان با شروع بیماری های فصلی بویژه آنفولانزا و تداخل آن با کرونا، روزهای بسیار سختی در راه است.

مخلص کلام: مهار کرونا و رهایی از وضعیت قرمز نیازمند عزم جدی مسئولین و ایجاد برخی محدودیت ها و همزمان همراهی مردم و رعایت نکات و دستورالعمل های بهداشتی است.

یادمان نرود، در این شرایط همه ی ما مسئولیم

242