پرده برداری شهردار بهبهان از اتفاقی عجیب/ وقتی سودجویان با سو استفاده از احساسات مردم برای حیوانات بدنبال کسب درآمد هستند

پرده برداری شهردار بهبهان از اتفاقی عجیب/ وقتی سودجویان با سو استفاده از احساسات مردم برای حیوانات بدنبال کسب درآمد هستند

 

به گزارش پایگاه خبری ندای بهبهان، شهردار بهبهان با انتشار استوری در صفحه شخصی خود در پیام رسان اینستاگرام از یک اتفاق عجیب در حوزه حیوانات بلاصاحب در شهرستان پرده برداشت.

علیرضا بهادری در ابن پیام نوشت: زمانی که برنامه جمع آوری سگ های بلاصاحب را شروع کردیم به فکرمان هم خطور نمی کرد که عده ای با این سگ ها تجارت می کنند و پول های کلان به جیب می زنند و بدتر اینکه بعضی از اینها خود را طرفدار حقوق حیوانات معرفی می کنند و به شیوه های مختلف احساسات مردم را بر انگیخته و با معرفی شماره حساب پول های آنچنانی بدست می آورند.

موضوعی که شهردار بهبهان از آن پرده برداشته می تواند زنگ خطری برای شهروندان باشد که در مواجهه با پیام های احساسی و درخواست کمک های مالی در فضای مجازی دقت بیشتری کرده و با تحقیق اینکار را انجام دهند.

شایان ذکر است که شهرداری بهبهان بعنوان یکی از شهرداری های پیشرو در کشور از ماه ها قبل با ایجاد نقاهتگاه دستان مهر، طرح ساماندهی حیوانات بلاصاحب را بصورت کاملا تخصصی آغاز کرده و در حال حاضر بعنوان یکی از ۳ نقاهتگاه برتر کشور در حوزه ساماندهی حیوانات بلاصاحب فعالیت دارد.

نقاهتگاه دستان مهر بهبهان از بخش های مختلف از جمله، آشپزخانه، حمام، زایشگاه، اتاق عمل، محوطه آموزش و … تشکیل شده و به بهترین شکل و مطابق دستورالعمل ها از سگ ها نگهداری و مراقبت می شود.

در این طرح تا کنون بیش از ۷۰۰ قلاده سگ از سطح شهر و کانون های تجمع حیوانات توسط تیم های زبده و آموزش دیده زنده گیری و با تجهیزات کامل تخصصی جمع آوری و به نقاهتگاه انتقال داده شده است.

سگ های جمع آوری شده پس از انتقال به نقاهتگاه توسط پرسنل آموزش دیده نگهداری و سپس جهت کنترل جمعیت توسط گروه های دامپزشک متبحر که بصورت دوره ای از تهران دعوت می شوند، عقیم سازی خواهند شد.

تا کنون در نقاهتگاه دستان مهر بهبهان ۴ مرحله عقیم سازی سگ های بلاصاحب انجام گرفته است.

از جمله اهداف شهرداری بهبهان در نقاهتگاه دستان مهر، تربیت سگ های مستعد و باهوش برای اهداف خاص از جمله کمک در عملیات های زنده یابی، آتش نشان، ماموریت های پلیس، نگهبان و … است که اینکار توسط متخصصین در حال انجام است.

شهرداری بهبهان در گام بعدی، در حال ایجاد پناهگاه مجهز برای نگهداری این حیوانات در محیط ایمن است و بزودی این پناهگاه نیز افتتاح خواهد شد.

کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب می تواند علاوه بر ایمن سازی محیط شهری و بهبهود منظر شهری، در جلوگیری و شیوع بیماری های مشترک بین دام و انسان و سلامت شهروندان نیز تاثیر بسزایی دارد.

1243