رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان

گلایه رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان از عدم همکاری ادارات و دستگاه های شهرستان جهت مهار بیماری کرونا

شرمنده همکارانم هستم/ در شرایط فعلی همکاری خوبی از سوی دیگر دستگاه ها جهت کنترل بیماری کرونا در بهبهان انجام نمی شود

دکتر قدرت الله شاکری نژاد در گفتگو با ندای بهبهان ضمن اعلام تداوم وضعیت قرمز و آمار بالای روزانه مبتلایان به کرونا در حوزه علوم علوم پزشکی بهبهان گفت: در حالی که با آمار بالای مبتلایان در بهبهان مواجه هستیم، ولی با تلاش و مجاهدت مدافعان سلامت در بهبهان، آمار موارد بستری کاهش یافته و از ۵۸ نفر در روزهای گذشته به ۳۸ نفر رسیده است.

شاکری نژاد آخرین میزان مبتلایان در حوزه علوم پزشکی بهبهان را سه هزار و ۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۱۷ نفر از شهروندان بدلیل ابتلای به کرونا جان خود را از دست داده اند و چند هفته است که شاهد پیک دوم کرونا و تداوم وضعیت قرمز در بهبهان هستیم که این وضعیت فشار بسیار زیادی را بر کادر بهداشت و درمان وارد کرده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان ضمن قدردانی از حمایت و همراهی خوب فرماندار شهرستان، با بیان اینکه کنترل کرونا نیاز به همدلی و اتحاد همه دستگاه ها و نهادها دارد گفت: متاسفانه علی رغم همه هشدارها و درخواست های ما و تشریح وضعیت شهرستان در جلسه ستاد کرونا، تغییرات خاصی را در سطح شهرستان شاهد نبوده ایم و همچنان شاهد شلوغی بازارها، فعالیت اصناف به روال عادی، برپایی تجمعات و مراسم ها، برگزاری جلسات، سرو غذا در رستوران ها و فست فودها، بازبودن قلیان سراها و کافه باغ ها و شلوغی جمعیت در بازارهای محلی هستیم.

دکتر شاکری ضمن اعلام گلایه از عدم همراهی برخی دستگاه ها در تشدید نظارت ها جهت رعایت پروتکل ها در شهرستان گفت: همکاران بنده در کادر بهداشت و درمان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون با تمام توان در جهت حفظ سلامت شهروندان در تلاش هستند و اکنون با موج دوم کرونا در شهرستان انرژی آنها تحلیل یافته و بسیار خسته شده اند. بسیاری از پرسنل ماه هاست که مرخصی نرفته اند و با شرایط بسیار سخت بخش های بستری همچنان در حال شیفت دادن هستند و بنده شرمنده تک تک آن ها هستم.

دبیر شورای سلامت شهرستان بهبهان گفت: همه ساله در نیمه شهریور واکسن آنفولانزا توزیع می شد، ولی امسال و با توجه به اپیدمی کرونا در کشور و با گذشت چند روز از شروع فصل پائیز هنوز واکسن آنفولانزا توزیع نشده و تلفیق بیماری آنفولانزای فصلی و کرونا باعث فشار بسیار زیاد بر کادر بهداشت و درمان خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان در پایان از شهروندان درخواست کرد با عمل به توصیه های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و عدم شرکت در تجمعات در جهت کنترل بیماری کرونا خادمان خود در مجموعه دانشکده علوم پزشکی را کمک کنند.

241
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *