آخرین اخبار از بازگشایی مدارس در مصاحبه با مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان/ مدارس از نیمه شهریور باز می شوند

ندای بهبهان |

آخرین اخبار از بازگشایی مدارس در مصاحبه با مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان

کورش مودت: در خصوص بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم

کورش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری ندای بهبهان آخرین اخبار از وضعیت بازگشایی مدارس خوزستان را تشریح نمود.

مودت با اشاره به نظر ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریورماه گفت: در جلسات مربوطه در سطح ملی با لحاظ کلیه شرایط و وضعیت استان های مختلف، بر شروع فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور تاکید شد.

وی افزود: دستورالعمل ها و شیوه نامه های مربوط به بازگشایی مدارس تهیه و در جلسات مختلف با مدیران، آموزش داده شده است.

مودت در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص اختلاف نظرها بین مسئولین استانی در موضوع بازگشایی مدارس گفت: اداره کل آموزش و پرورش عضوی از ستاد کرونا است و سلامت دانش آموزان و کادر آموزشی را جزو اولویت های خود می داند، ولی با توجه به اینکه در پروژه بازگشایی مدارس نظر ستاد ملی کرونا ملاک اقدام است، لازم است اعضای ستاد استانی کرونا نظرات تخصصی و وضعیت استان را به ستاد ملی اعلام نموده تا به تصویب رسیده و از طریق وزارت آ.پ به ما ابلاغ شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با بیان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط مدارس و کلاس های درس گفت: مدارس بصورت شیفت بندی و زوج و فرد فعالیت خواهند داشت و مدت زمان کلاس ها نیز بسته به مقطع تحصیلی نهایتا تا ۳۵ دقیقه خواهد بود.

کورش مودت در خصوص تهیه ملزومات بهداشتی برای ضدعفونی مدارس نیز افزود: با اعتبار ۶۷ میلیارد ریالی که از سوی وزارت آ.پ تامین شد، مواد ضدعفونی مورد نیاز مدارس تامین و در اختیار نواحی قرار گرفت.

مدیر کل آ.پ خوزستان با تشکر از همکاری و همیاری فرمانداران، شهرداران شهرهای استان در گندزدایی و کمک به آماده سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید گفت: ضمن تشکر از استاندار محترم خوزستان که در جلسات شورای آموزش و پرورش و ستاد استانی کرونا بر همکاری فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران در برگزاری امتحانات نهایی و بازگشایی مدارس و پروژه مهر تاکید ویژه داشته اند، امیدواریم در سال تحصیلی جدید با همکاری این عزیزان و تامین اعتبار مجدد، ملزومات بهداشتی مورد نیاز مدارس برای تحصیل بدون دغدغه و نگرانی دانش آموزان را تهیه نماییم.

وی در خصوص شیوه حضور دانش آموزان در شرایط کرونایی نیز گفت: آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان دستورالعمل های ویژه را طراحی و تدوین نموده و بر اساس نظر ستاد ملی کرونا در هر شهری ما با وضعیت اعلام شده توسط ستاد ملی شیوه نامه مربوطه را ابلاغ و عملیاتی خواهیم کرد.

وی با بیان تجربه آموزش و پرورش در برگزاری کنکور و امتحانات نهایی اعلام کرد: والدین عزیز شریک راهبردی ما در نظام آموزشی هستند و خادمین مردم در آموزش و پرورش خوزستان تمام توان خود را برای ایجاد محیط ایمن و بهداشتی بمنظور تحصیل دانش آموزان بکار خواهند بست.

1716