سیاسی کاری آفتی خطرناک برای حوزه های استراتژیک/ وقتی منافع عمومی فدای خواسته های سیاسیون می شود

خبرگزاری خورنا | پدرام کسایی

شهرستان بهبهان بعنوان یکی از دو شهر بحرانی حوزه برق در استان خوزستان می باشد، که هرساله در فصول گرم سال شاهد مشکلاتی بسیار برای شهروندان در حوزه تامین برق بوده و قطعی ها و افت ولتاژ مردم بهبهان را عذاب می دهد.

حدود دوسال قبل وزارت نیرو ۱۲ پست جی آی اس برق را برای استان خوزستان تصویب کرد، که از این تعداد ۲ پست سهم بهبهان شده و عملیات تجهیز کارگاه نیز در یکی از پست ها واقع در جاده سیمان آغاز شد.

ولی پس از مدت کوتاهی از شروع تجهیز کارگاه و در کمال ناباوری مجوز این دو پروژه برای بهبهان لغو شد.

طی پی گیری های بعمل آمده شنیده شد که دلیل لغو این دو پروژه در بهبهان و جابجایی آن به دیگر شهرهای استان، دخالت های یکی از مسئولین وقت شهرستان و درگیری لفظی وی با مدیران این حوزه بوده است.

این روزها که گرمای بالای ۵۰ درجه و شرجی بالا نفس مردم بهبهان را گرفته و قطعی های گاه و بیگاه، افت ولتاژ و خسارات وارده به وسایل و تجهیزات برقی امان مردم را بریده بیش از پیش برای فرصت های طلایی از دست رفته که حاصل بی خردی مسیولین شهری است افسوس خورده و آه می کشیم.

اکنون که با گذشت چند سال از این اتفاق و با پیگیری های صورت گرفته از سوی مدیران شهری و استانی، مجددا شاهد شروع بکار احداث این دو پست برق جی آی اس در بهبهان هستیم، امید داریم که با تکمیل این پروژه ها طی یکی دو سال آینده شاهد پایداری شبکه برق و حل مشکل افت ولتاژ و قطع برق در بهبهان باشیم.

امید است که مدیران شهرستان از تلخی های گذشته درس گرفته و منافع عامه شهروندان را بر مسائل سیاسی ارجح بدانند.

287