🔷فوت یک همشهری ۳۸ در اثر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در بهبهان / تشکیل جلسه فوری شورای سلامت شهرستان

 

🔹به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی بهبهان، یک بیمار ۳۸ ساله بهبهانی در اثر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مورخ ۱ شهریورماه ۱۴۰۱ علارغم اعزام به مرکز استان در بیمارستان فوت کرد.

🔹دکتر رمضان احدی رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اعلام این خبر گفت: مورخ ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱ بیماری ۳۸ ساله با علائم خونریزی از بینی (خون دماغ) به بیمارستان اصلی شهرستان برای دریافت خدمات درمانی مراجعه و از ابتلا خود در یک ماه گذشته به بیماری کرونا خبر می‌دهد در همین راستا اقدامات لازم برای بند آمدن خون توسط پرسنل بیمارستان انجام و پس از بهبودی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

🔹وی با اشاره به برگشت دوباره بیمار به بیمارستان گفت: علارغم درمان انجام شده بیمار بار دیگر با علائم خون دماغ شدن و خونریزی گوارشی به اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کند که پس از انجام اقدامات اولیه بیمار برای ادامه درمان به اهواز اعزام می‌شود.

🔹دکتر احدی با اعلام خبر فوت بیمار گفت: متاسفانه بیمار علارغم دریافت اقدامات فوری درمانی در مرکز استان، مورخ ۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در اثر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فوت می‌کند.

🔹وی با اشاره به اقدامات فوری جهت بیمار یابی و پایش افراد مرتبط با بیمار گفت: با اعلام مثبت شدن تست CCHF در مرکز استان بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تشخیص داده شد و اقدامات اولیه و فوری برای بیمار یابی و پایش افراد مرتبط با بیمار و بررسی سلامت آنان توسط کارشناسان مربوطه آغاز شد.

🔹رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان ضمن تشریح این بیماری گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ها است و متأسفانه این بیماری علائم مشهودی در دام‌ها نداشته اما در انسان باعث ایجاد بیماری شدید و گاهی کشنده می‌شود.

🔹وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد: مهم ترین راه جلوگیری از ابتلا به این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از دستکش در هنگام تماس با گوشت، نگهداری گوشت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر الی ۴ درجه سانتیگراد و خرید گوشت از فروشگاه‌های مجاز می‌باشد.

🔹رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان در پایان با اشاره به تشکیل جلسه فوری شورای سلامت شهرستان بهبهان گفت: با دریافت نتیجه قطعی آزمایش بیمار، جلسه فوری مورخ ۲ شهریورماه در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور معاونت بهداشتی و نمایندگان دانشکده، معاون فرماندار، نماینده دادستان، رئیس اداره دامپزشکی، شهردار و مسئولین مربوطه برگزار و اقدامات فوری برای کنترل بیماری در شهرستان آغاز شد.

 

 

165