دادستان عمومی و انقلاب بهبهان اعلام کرد

گسترش استفاده از فضای مجازی سن انجام جرم را کاهش داده است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان گفت: گسترش استفاده از فضای مجازی باعث کاهش سن مجرمان شده و برای مقابله با این آسیب اجتماعی مسئولان حوزه فرهنگی باید پای کار بیایند.

به گزارش بهبهان صدا، محمد ضیایی سه شنبه در دیدار با مدیران مدارس متوسطه اول و دوم این شهرستان بر رفع مشکلات و نواقص مدارس و نیز کاهش زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی پیش از فرا رسیدن سال تحصیلی جدید تاکید و بیان کرد: افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی نیز بر تنوع، دگرگونی و پیچیدگی جراdم اثر گذاشته به همین منظور ضروری است برای جلوگیری از وقوع جرم ابتدا در بخش فرهنگ‌سازی اقدامات موثر انجام شود.
وی ادامه داد: مدارس، پایگاه‌های تربیت افراد و یکی از مهم‌ترین نهادهای تاثیرگذار در فرهنگ کشور هستند که مدیران و معلمان آن نقش بسزایی در موفقیت دانش‌آموزان و آینده جامعه دارند.

ضیایی گفت: مسئولیت‌پذیری و دوراندیشی مدیران مدارس، تعامل با خانواده‌های دانش‌آموزان، تجهیز مدارس به سیستم‌های پایشی، کنترل ورود و خروج دانش آموزان و افراد متفرقه، پیشگیری از ورود مشروبات الکلی، مواد مخدر و سلاح سرد به مدارس، رفع مشکلات مدارس از طریق تعامل با سایر ادارات و پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از فضای مجازی از جمله مسائل مهم مدارس و دانش آموزان است که باید مورد توجه مدیران قرار داشته باشد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان افزود: همچنین نظارت بر بهداشت و سلامت اغذیه فروشان درون و اطراف مدارس، نظارت و بازدید خودروهای اطراف مدارس، نظارت بر سرویس‌های مدارس و رصد دانش‌آموزان در زنگ‌های تفریح موجب پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی متوجه این قشر از جامعه می‌شود.

7