تاقدمگاه خورشید/آئین سنتی مذهبی مردم بهبهان تا قدمگاه امام رضا (ع)

مراسم پیاده روی آئینی و سنتی مردم شهرستان بهبهان تا قدمگاه امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

 

به گزارش بهبهان صدا، همه ساله و هم زمان با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مراسم باشکوه پیاده روی مردم شهرستان بهبهان از مساجد و حسینیه ها تا قدمگاه تاریخی امام رضا (ع) برگزار می شود.

این مراسم که داری قدمت و سابقه‌ای طولانی مدت است، همه ساله با حضور عاشقان خاندان عصمت و طهارت، خادمان اهل بیت (ع) و برپایی مواکب مردمی در مسیر پیاده روی ارادت و علاقه مردم بهبهان به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا را به منصه ظهور می گذارد.

امسال نیز همچون گذشته عاشقان شمس الشموس روز چهارشنبه چهاردهم شهریورماه هم زمان با سال روز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت این آئین بزرگ سنتی در بهبهان با حضور پرشور عاشقان برگزار خواهد شد.

بنا بر شهادت اسناد تاریخی، سال ۲۰۱ هـ . ق که حضرت رضا (علیه‌السلام) از مدینه عازم مرو بود، از شهر باستانی اَرَجان «بهبهان کنونی» عبور و در مکان فعلی قدمگاه نماز خوانده که به‌پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود ۱۴ کیلومتری بهبهان تا مسجد تاریخی و قدمگاه متبرک حضرت رضا علیه‌السلام را با پای پیاده طی می‌کنند.

مراسم پیاده روی مردم بهبهان و شهر منصوریه تا قدمگاه امام رضا(ع) روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۳ ساعت پس از نماز صبح آغاز خواهد شد .

37