فرماندار شهرستان بهبهان بر اقدام فوری توسط شهرداری ها و دهیاری های سطح شهرستان برای جمع آوری سگ های بلاصاحب در مناطق شهری و روستایی برابر دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور تاکید کرد

به گزارش بهبهان صدا با نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهبهان، جلسه ساماندهی سگ های بلا صاحب با حضور همه ی اعضا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

سید ولی الله موسوی فرماندار شهرستان بهبهان در حاشیه این جلسه با توجه به معضلات به وجود آمده ناشی از ازدحام بیش از اندازه سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان و ایجاد مزاحمت و ترس برای همشهریان ، بر شناسایی، ساماندهی، نظارت و کنترل جمعیت سگ های ولگرد برابر دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور و هم چنین اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و گفت شهرداری ها موظف هستند با قوت و اهتمام ویژه برابر دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور اقدامات خود در زمینه کنترل و جمع آوری این حیوانات را انجام داده و نتیجه را به صورت مستمر به فرمانداری منعکس نمایند ضمن آنکه کلیه دستگاه های مرتبط موظف به همکاری با شهرداری می باشند.

فرماندار بهبهان ضمن تصریح بر آن که در این راستا می‌توان از ظرفیت و نقطه نظرات انجمن های حمایت از حیوانات کمک گرفت تاکید کرد در راستای نگهداری این حیوانات مقرر است که اداره دامپزشکی هماهنگی های لازم با کشتارگاه های سطح شهر جهت تامین غذای آن ها را انجام داده و در اختیار شهرداری و محل نگهداری قرار دهد. فرماندار شهرستان بهبهان همچنین عنوان داشت اداره امور عشایر و جهاد کشاورزی مکلف شده اند جهت جلوگیری از رهاسازی سگ ها توسط دامداران اقدامات لازم بعمل آورند.

وی همچنین انجام تمام این اقدامات توسط بخشداران در بخش مربوطه را لازم الاجرا دانست و از برخورد قضایی توسط دادستان با فرد یا افرادی که در زمینه جمع اوری سگ های ولگرد مانعی ایجاد نمایند خبر داد.

در ادامه جلسه هر کدام از اعضای جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات در خصوص ضرورت ساماندهی سگ های بلاصاحب(ولگرد) از قبیل واکسیناسیون ، عقیم سازی و جمع آوری سگ های بلاصاحب، ضرورت آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه پرداختند.

 

 

51