واکنش نماینده بهبهان و آغاجاری به احداث سد مارون ۲

احداث سد مارون ۲ حیات را در خوزستان نابود می‌کند

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سد مارون ۲، نه تنها زندگی مردم بلکه حیوانات، محیط زیست، نخیلات و… در منطقه را نیز نابود خواهد کرد.

محمد طلا مظلومی نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: مطالبه مخالفت با احداث سد مارون ۲ از سوی مردم یک مطالبه به حق و مورد قبول است چرا که احداث این سد نه تنها زندگی مردم بلکه حیوانات، محیط زیست، نخیلات و… در منطقه را نیز نابود خواهد کرد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان گسترده احداث این سد، نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان شهرستان‌های بهبهان و آغاجری، ماهشهر، امیدیه و شادگان با جدیت این موضوع را از طریق وزارت‌خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی، کمیسیون کشاورزی مجلس و سازمان محیط زیست پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه اکنون مبنای کار در بحث احداث سد مارون۲ صورت گرفته است انجام یک کار کارشناسی علمی با توجه به تبعات زیست محیطی احداث سد و تاثیر آن بر اکوسیستم تالاب‌ها، است.

مظلومی با بیان اینکه تالاب شادگان زمانی به عنوان تالاب بین المللی و اکنون به دلیل خشکسالی به یکی از معضلات زیست محیطی و ایجاد گردوغبار تبدیل شده است، عنوان کرد: شرایط تالاب‌ها به نحوی شده است که مردم پیرامون خود و حتی استان را اذیت می‌کند.

وی با تاکید بر مطالبه عمومی در ممانعت از احداث سد مارن ۲، بیان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در گذشته و با توجه به نظر کارشناسان کاهش این نزولات در آینده، مطالبات مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی از حوزه استانی باید به ملی تبدیل شود تا مسوولان کشوری نگرانی مردم را درک کنند.

مظلومی با بیان اینکه طرح احداث سد پس از بررسی در وزارت نیرو، کمیسیون کشاورزی مجلس، سازمان محیط زیست مشخص پیوست زیست محیطی ندارد، گفت: در یکی از جلساتی که در خصوص ممانعت با احداث سد برگزار شد بر عدم داشتن ضمانت اجرایی سد نیز تاکید و الزام اساسی که برای این پروژه عمرانی صادر می‌شد تا کنون صادر نشده است.

1880