واکنش وزیر صمت به تصادف زنجیره‌ای بهبهان: متاسفم!/نمره غیرقابل قبول برای خودرو سازان

به گزارش صدای بهبهان به نقل از خبرگزاری فارس، سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت در بازدید از محور تصادف بهبهان – رامهرمز اظهار کرد: ضمن تاسف و ناراحتی برای حادثه دیدگان و بازماندگان این حادثه برای بنده و همه ای مردم ایران دلخراش و ناراحت کننده بود.

فاطمی امین بیان کرد: در تصادف زنجیره ای محور بهبهان – رامهرمز به ۵۸ خودرو صدمه وارد شده و دچار حادثه شدند که ازاین ۵۸ خودرو ۱۷‌خودرو دارای کیسه هوا بود و متاسفانه فقط کیسه هوا یک خودرو در تصادف فعال شده است.

وزیرصمت در مورد باز نشدن کیسه هوای خودروها گفت: برای پی بردن به علت فعال نشدن کیسه هوا در تصادف نیازمند بررسی کارشناسانه است که از سالم بودن کیسه هوا و یا غیر فعال کردن کیسه هوا توسط مالکان خودرو اطمینان کسب شود.

سید رضا فاطمی امین تصریح کرد: با توجه به این حادثه دلخراش لازم است که به صنعت خودرو سازی توجه بیشتری شود.

وی گفت: صنعت خودرو سازی داخلی در سالیان گذشته از لحاظ قیمت و کیفیت کارنامه قابل قبولی نداشته و مستلزم نظارت بیشتر بر این صنعت است.

وزیر صمت در بیان اولویت های خود در صنعت خودرو سازی تشریح کرد: اولویت های وزارت صمت در بحث صنعت خودرو سازی تاکید بر افزایش تولید و کنترل قیمت و ارتقا کیفت خودرو های تولیدی است.

سید رضا فاطمی امین افزود: در مورد حادثه محور بهبهان مکاتبه ای با وزیر راه صورت گرفته است، زیرا کمیسیونی در کشور است که وظایفی از قبیل تحلیل تصادفات را عهده دار است این سانحه نیز به این لحاظ که تعدد خودروها زیاد بوده و باید به دقت بررسی شود.

وزیر صمت در بیان علل این تصادف گفت: یکی از عوامل مهم کیفیت خودروها است، که قطعا تخلفات صورت گرفته پیگیری شود که الزامات بیشتری برای ایمن خودروها لحاظ شود.

 

485