دلیل حضور مهندس اسماعیل برزن در انتخابات شورا چیست؟

#تبلیغات_انتخابات_۱۴۰۰

دلیل حضور مهندس اسماعیل برزن در انتخابات شورا چیست؟

سخنی با همشهریان و شهروندان عزیز:

با نام و یاد خدا و استعانت از درگاه الهی کاندیدای شورای اسلامی شهر بهبهان شدم، چون دیدم که بهبهان با تمدن و تاریخی کهن و شگفت انگیز و با نسلی درخشان و پرآوازه از عالمان و دانشمندان، فرهیختگان و نخبگان با آوازه جهانی و عالم گیر و استعدادها و پتانسیل مادی و معنوی و انسانی بزرگ، در زد و بندهای دوستانه و منفعت طلبی ها، حزب بازی ها و کج سلیقگی ها و تشریفات اداری گم و محو شده است.

استعدادهای درخشان و نخبگان شهر نه جایی در تصمیم گیری های مهم شهر دارند و نه جایی برای بروز و ظهور استعدادها و عرض اندام؛ فرهیختگان و دانشمندان و نخبگان.

از این نبودن نظم و انضباط و فضای درخشش برای اندیشمندان بهبهان، ناچار هر روز استعدادها و پتانسیل ها و جوانان پرانرژی و قدرتمند بزرگ بهبهان از شهر کوچ می کنند و آوازه بزرگی آنها را باید در شهرها و کشورهای دیگر بخوانیم، بشنویم، ببینیم و حسرت بخوریم.

من به نمایندگی از نسلی می آیم که می خواهد تابوی سنت، سنتی فکر کردن، سنتی کار کردن، ترس از تکنولوژی و علم و بکار گرفتن جوانان پر انرژی و دانشمندان بهبهان را بشکند و پایه گذار یک بهبهان نوین با مردمی سرافراز در تاریخ باشد و فضایی ایجاد کنم که استعدادها، پتانسیل، دانشمندان و نخبگان بهبهان نفسی تازه کرده و بهبهان را به الگوی یک شهر مدرن و هوشمند و بروز جهانی تبدیل کنند.

این شعار نیست، این یک پدیده جدید و خبر از عصری نوین در شهری تاریخی و با تمدن بزرگ است که دیر یا زود به منصه ظهور می رسد و هیچ قدرتی جلودار آن نیست و بهبهان را از نگاه سنتی به مدرن تبدیل خواهد کرد.

من اسماعیل برزن از کودکی در مرکز شهر بهبهان و در میان مردم فهمیم روزگار گذرنده ام؛ از سال های دبستان و مدرسه با دیدن مشکلات متعدد در شهر، مثل هر شهروند دیگری این سوال در ذهنم بود که اساس و ریشه این مشکلات کجاست؟

چرا کسی پاسخگو نیست و کسی این مشکلات را حل نمی کند؟ هر چه بزرگ تر می شدم و علم بیشتری می آموختم، مشکلات بیشتری را می دیدم؛ از منطق ریاضی برای خودم فرض مسئله می کردم که هر مشکلی راه حلی دارد، لیکن چرا در شهر بهبهان مشکلات کوچک و بزرگ حل نمی شود و هر روز مشکل بزرگ تر و جدیدتر است؟

وقتی به شهرداری به عنوان متولی شهر مراجعه می کنی با بی نظمی و تبعیض شدید، ترجیح روابط بر ضوابط، کارکنانی که بعضاً حتی از قوانین شهری و شهرداری و حتی حقوقی خود بی اطلاعند، نبودن یک نظم و انضباط کاری در شهرداری، زر و زور و تزویر بجای سواد و دانش و قانون حاکم شده است.

مدیران نابلدی که حتی از نوشته چند خط نامه اداری عاجزند، به هر طرف که نگاه کنی مشکل مدیریتی و کمبود قوانین، بیسوادی و سنتی بودن سیستم، نبودن علم بیداد می کند.

هر شهروندی اگر یکبار به شهرداری و ادارات دیگر شهر رفته باشد، همه این مشکلات را به عینه دیده، که خود را در تشریفات اداری پنهان کرده اند و پیامد آن مشکلات کوچک و بزرگ در بهبهان و برای شهروندان بهبهانی است.

شورای شهر بعنوان متولی بهبهان باید براساس قوانین و اختیارات خود این مشکلات و معضلات را در سیستم اداره شهرداری و اداره کل شهر حل کند.

لیکن خود شورا چنان در بیماری سیاست زدگی و سلیقه بازی و زد و بندهای محفلی و دوستانه و منفعت طلبی محو شده که نخست باید با کمک نخبگان و دانشمندان و فرهیختگان بهبهان شورای شهر بهبهان را از منجلابی که در آن گرفتار شده نجات دهیم؛ تا از اساس کار را درست بنیان نهیم.

آنان که دل به بهبهان دارند و خواهان عصری جدید در بهبهان هستند و می خواهند از این همه مشکلات و معضلات شهر رهایی یابند، باید دست به دست ما دهند تا به مهر مهین خویش کنیم آباد

مردم بزرگ بهبهان اگر امروز با هم باشیم، فردا درخشان و روشن و زیبا خواهد بود.

پس بیایید بهبهان را با هم و برای هم مدیریت کنیم، نگذاریم عده ای کوچک در پشت درهای بسته برای من و تو و ما تصمیم بگیرند.

شورا یعنی همه مردم شهر بهبهان فارغ از هر تبصره و بندی، شورا یعنی همه نخبگان و فرهیختگان و دانشمندان و همه مردم شهر بهبهان

من «اسماعیل برزن» اعتقاد دارم باید شورا را در میدان شهر، در استادیوم شهر، در سالن بزرگ شهر و در میان مردم برپا کنیم؛ نه اتاق های در بسته و با عده ای محدود.

از قدیم گفته اند همه چیز را همگان دانند پس باید از همه عقاید و نظرات کوچک و بزرگ در اداره شهر بهره ببریم. همه بیایند و همه نظر دهند و با هم تصمیم بگیریم و با هم مدیریت کنیم.

ان شاالله اگر اسماعیل برزن را مردم شهر بهبهان تایید کردند، قطعا روند تصمیمات شهر عوض خواهد شده و همه چیز علمی شده و سنت و سلیقه که باعث مشکلات بزرگ شهر است جایی در تصمیم سازی های بهبهان نخواهد داشت.

هیچ شهروندی از نشنیدن صدایش گلایه نخواهد کرد، هیچ شهروندی نظر و اندیشه صاحب و صالح و بزرگی برای شهر نخواهد داشت که در سینه اش بماند، هیچ درب دفتر مدیری بر روی مردم قفل نخواهد بود.

مدیر باید در میان مردم باشد نه در اتاق درب بسته؟ ملاک ما تقوا، علم و بصیرت، مردمی بودن، مردمی زیستن، نخبه پروری و احترام است.

دست به دست ما دهید و با ما همراه شوید تا بار دیگر بهبهان را به شکوه تمدن حیرت انگیز ارجان برسانیم.

بزودی با پشتوانه تخصص و تجربه، برنامه های کاملاً علمی و عملیاتی خود را تقدیم حضورتان می نمایم…

 

فرزند بهبهان ـ اسماعیل برزن

کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی بهبهان

235