اهم مطالب گفته شده در نشست خبری فرماندار بهبهان و رییس دانشکده علوم پزشکی شهرستان بهبهان

بهبهان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی/ کاهش ۲۵ درصدی موارد بستری در روزهای اخیر به نسبت هفته قبل

بهبهان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی/ کاهش ۲۵ درصدی موارد بستری در روزهای اخیر به نسبت هفته قبل

اهم مطالب گفته شده در نشست خبری فرماندار بهبهان و رییس دانشکده علوم پزشکی شهرستان بهبهان

در ابتدای این گفت و گو یوسف زمانی اصل فرماندار شهرستان بهبهان مطالبی را در رابطه با آخرین وضعیت شهرستان بیان داشت که به شرح زیر است:

بنده اعتقاد دارم پروتکل ها همچنان باید رعایت شوند و جلسات مکرری در این باره برگزار شده، بخصوص در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی و هشدار دادیم اگر پروتکل ها رعایت نشوند قطعا وضعیت بدتر خواهد شد.

به لحاظ مدیریت کرونا وضعیت قابل قبولی داشته ایم؛ بر اساس شاخص هایی که ابلاغ شده و بر اساس آنها کار می کنیم، سه هزار و ۲۳۸ بازرسی صورت گرفته که منجر به صدور ۴۷۱ اخطار و ۲۶ پلمپ شده است.

یک سری جاهایی تخلف بوده ولی دال بر این نیست که دستورالعمل ها اجرا نمی شود یک سری جاهایی برخورد شد و نزدیک به ۳۰ پرونده در تعزیرات داشتیم.

بهبهان جزو دو شهرستان اول خوزستان در اعمال قوانین بوده است.

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ستاد کرونا هر هفته جلسه داشته است.
متاسفانه الان ابتلا به بیماری دیگر بصورت فردی نیست و بیماری به صورت فامیلی شده و شاهد ابتلای خانوادگی بیماران و مراجعات به مراکز درمانی هستیم.

در ابتدای همه گیری کرونا شاهد کمبود ماسک و اقلام بهداشتی بودیم.
ولی الان با ایجاد کارگاه های بسیاری که راه انداری شده این کمبودها وجود ندارد، ولی همچنان توزیع ماسک رایگان توسط نهادهای حمایتی و در قالب طرح شهید سلیمانی در حال انجام است.
دانشکده علوم پزشکی در فروردین ۲۵ هزار ماسک رایگان در اختیار مردم گذاشته و ۱۰ هزار ماسک دیگر قرار است ماه آینده توزیع شود.

مراکز درمانی بهبهان به شهر های اطراف هم خدمات رسانی می کنند.

خوشبختانه همکاری بازاریان بهبهان با ستاد کرونا به نسبت شهر های دیگر بسیار بهتر بوده و قدردان همه این عزیزان هستیم.
خوشبختانه در جلسات مان همیشه آمارها را به صورت شفاف ارائه داده ایم.
بسته های حمایتی توسط کمیته امداد، بهزیستی و در قالب طرح سردار شهید سلیمانی مرتب به نیازمندان داده شد و به کسانی که از کرونا آسیب دیدند نیز تسهیلات اعطا شده است.

در اجرای محدودیت های کرونایی چندین بانک را تعطیل کردیم و به بسیاری از ادارات تذکر دادیم. در وضعیت قرمز کنونی بسیاری از ادارات با ده درصد کارکنان مشغول به کارند و ادارات غیر ضرور را گفتیم نیاز به حضور کارکنان نیست.

در ادامه جلسه دکتر شاکری نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان مواردی را مطرح کردند که اهم صحبت های وی به شرح زیر است:

از ابتدای واکسیناسیون تا کنون هزار و ۷۳۷ دوز واکسن به گروه های هدف تزریق شده و تا هفته آینده دوز دوم واکسن ها تزریق خواهد شد‌.

در رابطه با سی تی اسکن بیمارستان شهیدزاده در روز ۲۵۰ سی تی گرفته می شود که آمار بسیار بالایی است و فشار زیاد به دستگاه منجر به خرابی آن و هزینه های بسیار برای رفع مشکل است.
ان شاالله در هفته آینده قرار هست سی تی اسکن جدید خریداری شده برای بیمارستان وارد مدار شود تا مقداری از مشکلات در این حوزه کاسته شود.

در بازه زنانی ۲۹ تا ۳۰ فروردین ۹۵ بیمار بستری در سه بیمارستان شهیدزاده، تامین اجتماعی و فریده بهبهانی بستری می باشند.

در همین بازه زمانی نیز ۸۰۰ تست انجام شد که ۲۰۰ تست آن پی سی آر بوده و بقیه تست ها راپید بوده، که منجر به شناسایی ۲۴۳ بیمار جدید شده است.
خوشبختانه در طی چند روز گذشته به نسبت روزهای قبل ۲۵ درصد کاهش در آمار بیماران بستری داشته ایم که همین ممانعت های این چند روزه سبب کاهش بستری ها شده است.

 

399