آیا مشکلات ریز و درشت بهبهان به گوش دولت رسید؟

دستاورد سفر هیات دولت به خوزستان برای بهبهان چه بود؟

شهرستان بهبهان با این همه منابع، پتانسیل، ظرفیت های بی شمار در حوزه های مختلف و سبقه تاریخی سهمش از سفر دولت به خوزستان فقط یک وزیر نبود؛ و می طلبید با تلاش و چانه زنی مسئولین شهرستان شاهد حضور وزرای بیشتری در بهبهان باشیم؛ تا بلکه اندکی از مشکلات این شهر و مردمان صبورش کاسته شود.

پدرام کسایی | پایگاه خبری بهبهان صدا: دومین دور از سفرهای استانی هیات دولت به استان خوزستان روز پنج شنبه هفتم اردیبهشت ماه با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و با همراهی ۱۱ تن از وزرا و جمعی از معاونین رئیس جمهور آغاز شد.

رئیس جمهور در بدو ورود به خوزستان هدف از سفر خود را پیگیری مصوبات سفر قبل، رفع مشکلات و کاستی های استان و برخورد با مدیران ناکارآمد اعلام کرد؛ و طبق آخرین اخبار تا کنون ۱۲ مدیر در استان خوزستان برکنار شده است.

سهم شهرستان بهبهان از حضور اعضای دولت، حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود که برای ساعاتی جهت افتتاح چندین پروژه درمانی در بهبهان حضور یافت.

بهبهان بعنوان یکی از شهرستان های استراتژیک خوزستان و شاه راه جنوبی استان است، که متاسفانه بدرستی بر روی ریل پیشرفت و توسعه قرار نگرفته و قطار پیشرفت و توسعه آن در بسیاری از موارد که در زیر به آن ها اشاره خواهد شد، از دیگر نقاط استان عقب مانده و روی ریل قرار ندارد.

یکی از ضروری ترین و حیاتی ترین مولفه های پیشرفت و توسعه «راه» می باشد، که متاسفانه و متاسفانه شهرستان بهبهان در این حوزه با مشکلات بسیار فراوانی مواجه است.

بهبهان بعنوان ورودی استان گلوگاه ارتباطی استان های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد به خوزستان است، که قریب به یک دهه است کلنگ توسعه راه های مواصلاتی بر زمین زده شده؛ ولی متاسفانه هنوز هیچ یک از پروژه های راه سازی در این دیار به ثمر ننشسته و جاده های مرگ در این شهرستان همچنان قربانی می گیرند.

آیا با توجه به باز بودن پرونده چند پروژه راهسازی ( بهبهان-زیدون, بهبهان- رامهرمز و بهبهان- خیرآباد) این امکان میسر نبود که در فرصت پیش امده سفر هیات دولت که وزیر راه نیز همراه بوده، مسئولین بهبهان از فرصت برای دقایقی کوتاه وزیر راه را در این جاده ها برده و پروژه های ناتمام را به آن ها نشان دهند؛ تا با بازدید میدانی مشکلات این طرح ها را به گوش رئیس جمهور و هیات دولت رسانده و اعتبار لازم برای تسریع در پروژه و تکمیل آن ها را اخذ کنند؟

موضوع فرودگاه بهبهان نیز از دیگر مواردی بوده که بعنوان یکی از زیرساخت های توسعه و پیشرفت از دیرباز مطرح بوده و هر از گاهی از سوی مسئولان مختلف قول و وعده هایی داده شد، ولی هیچ وقت به سرانجام نرسید.

آیا این خواسته بحق در سفر دولت سیزدهم به خوزستان بعنوان مطالبه مردم بهبهان عنوان شد و راهکاری برای حل آن در نظر گرفته شد؟

بیکاری جوانان تحصیل کرده بهبهان نیز از مشکلات بسیار مهم و حیاتی دیگر در این شهرستان می باشد که عدم توجه جدی بدین مقوله، مشکلات و ناهنجاری های ثانویه را در این کهن دیار به دنبال داشته است.

ایجاد صنایع بزرگ و پروژه های مختلف درمانی و … نیز در کوتاه مدت موجی از امید را برای جویندگان شغل و خانواده هایشان در پی داشت، که متاسفانه آنچه مردم شاهد بودند بعضا بجای گزینش نیرو، نیروهای گزینشی و اغلب غیر بومی بود که به اشتغال درآمده و فرزندان شایسته این دیار سهمی از اشتغال در دیار خود نداشتند؛ که بعنوان خواسته برحق جوانان بهبهانی باید به گوش دولتمردان می رسید تا با بررسی دقیق موارد با خاطیان برخورد و حق جوانان تحصیل کرده و نخبه دیارارجان احصا شود .

ناکارآمدی برخی مدیران و گلایه های مردم از برخی ادارات و دستگاه ها و همچنین بلاتکلیفی برخی از مدیریت ها که با گذشت مدت های زیاد همچنان با سرپرست اداره می شوند نیز جزو مباحثی است که می طلبید بعنوان مشکلات مردمی به گوش دولت می رسید، بلکه فکری برای حل آن ها شود.

به هر حال شهرستان بهبهان با این همه منابع، پتانسیل، ظرفیت های بی شمار در حوزه های مختلف و سبقه تاریخی سهمش از سفر دولت به خوزستان فقط یک وزیر نبود؛ و می طلبید با تلاش و چانه زنی مسئولین شهرستان شاهد حضور وزرای بیشتری در بهبهان باشیم؛ تا بلکه اندکی از مشکلات این شهر و مردمان صبورش کاسته شود.

آنچه در این نوشتار به رشته تحریر در آمد تنها بخش کوچکی از مشکلات بهبهان بود، که امیدواریم بدلیل عدم برنامه ریزی مسئولان جهت دیدار مردم و مطالبه گران با هیات دولت و بیان مشکلات، خود مدیران شهرستان پاسخ مناسب و درخور به افکار عمومی بدهند؛ که آیا این موارد به گوش رئیس جمهور و هیات دولت رسید یا خیر؟ یا اینکه بهبهان را مدینه فاضله و فارغ از هر مشکل به نمایش گذاشتید.

پایگاه خبری بهبهان آمادگی دارد در این باره پاسخ های هر کدام از مسئولین ارشد شهرستان را به این مطالبه بحق دریافت و منتشر کند.

 

 

224