خبر پایگاه خبری بهبهان صدا تایید شد ۳ مورد مشکوک به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در بهبهان تحت مراقبت هستند

 

🔹به گزارش بهبهان صدا به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی بهبهان، موارد مشکوک بستری بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در بیمارستان معین شهرستان به ۳ نفر رسیده است.

🔹رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اعلام اقدامات انجام شده گفت: از زمان دریافت نتیجه قطعی فرد مبتلا شده در بهبهان، جلسات قرارگاه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با حضور مسئولین دانشکده علوم پزشکی بهبهان، بیمارستان‌ها، فرمانداری، نماینده دادستان، اداره دامپزشکی و جهاد کشاورزی به صورت روزانه برگزار شده است.

🔹وی ادامه داد: به کادر بهداشت، درمان و پرسنل بیمارستان معین و همچنین به دامدارها توسط دانشکده علوم پزشکی و اداره دامپزشکی آموزش‌های لازم داده شده است؛ در همین راستا کشیک‌های شبانه روزی متشکل از پزشک متخصص و واحدهای فنی و پشتیبانی معاونت بهداشت دانشکده نیز مشخص شده‌اند.

🔹دکتر رمضان احدی با اعلام تعداد موارد تحت مراقبت و مشکوک گفت: تاکنون ۳ مورد مشکوک تحت مراقبت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی بهبهان هستند که خوشبختانه وضعیت عمومی این عزیزان مساعد است و از این سه نفر، یک نفر از استان همجوار برای مراقبت بیشتر به بیمارستان معین بهبهان انتقال داده شده است و دو مورد دیگر نیز در زمان غربالگری افراد مرتبط با اولین بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، مشکوک اعلام شده و در اتاق ایزوله تحت نظر و درمان قرار گرفته‌اند.

🔹وی از ارسال نمونه‌های گرفته شده از موارد مشکوک خبرداد و گفت: از موارد مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو نمونه گرفته شده و برای انستیتو پاستور ارسال شده است و همچنین به صورت جدی پیگیر غربالگری افراد مرتبط با موارد مشکوک هستیم تا در صورت مثبت شدن نمونه این افراد آمادگی کامل برای مداوا مبتلایان احتمالی و کنترل بیماری در شهرستان را داشته باشیم.

🔹ریاست دانشکده علوم پزشکی بهبهان تصریح نمود: دامداری‌های مرتبط با افراد مشکوک مشخص و توسط اداره دامپزشکی سمپاشی شده است و علاوه بر آن کشتارگاه دام و سایر دامپروری‌ها نیز جهت جلوگیری از احتمال گسترش این بیماری سمپاشی شده است.

🔹وی در پایان ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشت از مردم درخواست نمود تا در زمان خرید گوشت حتما از دستکش استفاده نمایند و گوشت خریداری شده را حداقل ۴۸ تا ۷۲ ساعت در دمای بین ۰ الی ۴ درجه سانتی گراد نگهداری و همچنین از پخته شدن کامل گوشت قرمز با دمایی بالاتر از دمای ۵۷ درجه سانتیگراد اطمینان کسب نمایند.

 

110