صدای پای موج ششم کرونا پشت دروازه بهبهان

ساده انگاری مردم و بی خیالی مسئولان پای موج جدید را به بهبهان باز کرد

به گزارش پایگاه خبری صدای بهبهان، با افزایش واکسیناسیون عمومی در کشور و پایان یافتن موج پنجم کرونا، ستاد ملی کرونا تصمیم به کاهش سطح پروتکل های بهداشتی کرونایی گرفت.

این تصمیمات موجب شد مردم نیز با امید به اینکه سطح ایمنی جامعه افزایش یافته و پیک جدیدی در راه نیست، بهداشت عمومی را نسبت به دوران اوج بیماری کرونا کمتر رعایت کرده و خود را در برابر بیماری مصون بدانند.

ولی شیوع اومیکرون در جامعه روی همه این خیالات خط بطلان کشید و افزایش آمار مبتلایان در شهرها بویژه بهبهان از شروع موج جدید کرونا خبر می دهد.

طبق آخرین آمار غیر رسمی بدست آمده، متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ( ۴ تا ۵ بهمن ماه ) از ۱۷۰ نمونه دریافتی مراجعین تعداد ۵۵ بیمار مثبت به ویروس کرونا در بهبهان شناسایی شده است.

شایان ذکر است در حال حاضر ۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های تابعه دانشکده علوم پزشکی بهبهان بستری هستند.

با توجه به افزایش روزانه آمار موارد ابتلای شهروندان به ویروس کرونا و قدرت سرایت بالای سویه جدید اومیکرون این انتظار وجود دارد که مسئولین شهرستان و ستاد کرونا برای مهار موج جدید بیماری و حفظ سلامت شهروندان با اتخاذ مصوبات پیشگیرانه جدی و عملی و اجرای محدودیت های سختگیرانه کرونایی اقدام کنند.

از شهروندان عزیز نیز درخواست می شود برای حفظ جان خود و عزیزانشان رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از شرکت در اماکن شلوغ، تجمعات و دورهمی ها را جدی گرفته و رعایت کنند.

512