فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهبهان خبر داد

شناسایی شهید مفقود الاثر بهبهانی پس از ۳۸ سال

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهبهان از شناسایی شهید مفقود الاثر بهبهانی پس از ۳۸ سال خبر داد.

 

به گزارش صدای بهبهان به نقل از روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهبهان، سرهنگ عبدالله خیران پور با اعلام این خبر گفت: به لطف پرودگار روز گذشته سه شنبه ۱۱ آبان ماه از سوی معراج شهدای استان خوزستان شناسایی هویت شهید محمد حسین درویش پسند از شهدای دفاع مقدس که در تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در منطقه هورالعظیم به فیض شهادت نایل شده بود، به ناحیه مقاومت بسیج بهبهان اعلام شد.

خیران پور افزود: پیکر این شهید عزیز در سال ۱۳۹۵ در عملیات تفحص کشف شده و بعنوان شهید گمنام در دانشگاه بابل دفن شده بود؛ که با آزمایش دی ان ای مشخص شد که پیکر مطهر شهید گمنام دفن شده متعلق به شهید بزرگوار محمد حسین درویش پسند می باشد.

فرمانده ناحیه بسیج بهبهان افزود: با اعلام معراج شهدای خوزستان، هیاتی با همراهی فرماندار شهرستان، فرمانده و جمعی از پرسنل ناحیه مقاومت بسیج بهبهان و بنیاد شهید با مراجعه به منزل شهید، خبر شناسایی پیکر شهید را به خانواده معظم شهید اعلام کردند.

سرهنگ عبدالله خیران پور در پایان گفت: هماهنگی های لازم جهت حضور خانواده شهید بر مزار مطهر این شهید عزیز انجام شده و ان شالله در صورتی که خانواده شهید درویش پسند تصمیم به انتقال پیکر مطهر شهید به زادگاه خود را داشته باشند، مراحل قانونی این مار پیگیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

 

776