شهردار بهبهان خبر داد

استقبال باشکوه از بازگشایی مدارس با طرح بزرگ شمیم مهر

ایرج شریف پور شهردار بهبهان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری صدای بهبهان با اعلام این خبر گفت: همه گیری کرونا در جامعه باعث شد تا حدود دوسال کلاس های درس و تحصیل حضوری دانش آموزان متاثر از این بیماری به حالت آموزش از راه دور درآید.

شریف پور افزود: با واکسیناسیون حداکثری انجام شده در بهبهان و فروکش کردن تب این بیماری و زمزمه بازگشایی مدارس، شهرداری تصمیم گرفت با اجرای طرحی بزرگ به استقبال فعالیت مجدد مراکز علم آموزی رفته و فضای محیطی مدارس را برای حضور دوباره دانش آموزان آماده کند.

شهردار بهبهان در خصوص جلسات، اقدامات و هماهنگی های انجام شده برای برگزاری این طرح گفت: این طرح توسط شهرداری بهبهان بعنوان مجری اصلی و با هماهنگی فرمانداری بهبهان بعنوان ریاست ستاد برگزاری طرح شمیم مهر و هماهنگی آموزش و پرورش بهبهان اجرا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برای هماهنگی و پشتیبانی این طرح از سوی فرماندار محترم شهرستان جلسات متعددی برگزار شده و همه ی ادارات، نهادها و شرکت ها برای مشارکت در اجرای هر چه بهتر این برنامه پای کار آمدند.

شریف پور شناسایی دقیق مشکلات و نیازهای مدارس را یکی از نقاط قوت این طرح برشمرد و گفت: برای این طرح کارشناسان واحدهای مختلف شهرداری با بررسی میدانی محیط های مدارس و معابر شهری و همچنین دریافت فرم‌های نیازسنجی با همکاری مدیران مدارس، مشکلات را شناسایی کرده و برنامه ریزی مشخص برای هر واحد آموزشی و محیط های پیرامونی آن تدوین شده است.

شهردار بهبهان در تشریح فعالیت های برنامه ریزی شده در طرح شمیم مهر گفت: در مرحله اول طرح بزرگ شمیم مهر که از امروز ۲۵ مهرماه آغاز می شود، با پاکسازی معابر عمومی، پاکسازی محیط داخلی و پیرامونی مدارس، شستشوی محوطه داخلی و پیرامونی مدارس، جمع آوری نخاله ها و مصالح ساختمانی در محل عبور دانش آموزان، شستشوی جوی و جداول، هرس درختان، احداث پل های عابر پیاده در صورت لزوم، رنگ آمیزی و خط کشی عابر پیاده و نصب علائم،تابلوها و چراغ‌های هشدار دهنده شرایط مناسب برای راحتی هرچه بهتر و بیشتر دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس مهیا خواهد شد.
وی بیان کرد: این طرح که از امروز به مدت یک هفته با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان اجرا می‌شود و در دیگر مناسبت‌ها هم به همین صورت و با مشارکت دیگر نهادها و ادارات اجرا خواهد شد، پایانی برایش در نظر گرفته نشد.

شریف پور در پایان این طرح را هدیه ای از سوی مجموعه شهرداری و مدیریتی شهرستان به دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس عنوان کرد تا آینده‌سازان کشور در محیطی پاک و شاداب در مدارس حضور یافته و به تحصیل علم و دانش بپردازند.

 

 

693