نماینده تام الاختیار دانشگاه خاتم الانبیا ص بهبهان در امور آزمون های سازمان سنجش خبر داد

آغاز رقابت داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ در بهبهان

صبح امروز و همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری 1400 در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بهبهان، صبح امروز و همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری ۱۴۰۰ در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان برگزار شد.

این آزمون سومین آزمون سراسری کنکور است که با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط سازمان سنجش در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان برگزار می شود.

در آزمون سراسری امسال در شهرستان بهبهان چهار هزار و ۶۸۴ نفر داوطلب دختر و پسر به رقابت می پردازند.
دکتر معتقد نماینده تام الاختیار دانشگاه در امور آزمون های سازمان سنجش گفت: در آزمون امسال شهرستان بهبهان چهار هزار و ۶۸۴ نفر داوطلب با هم به رقابت می پردازند که از این تعداد یک هزار و ۷۳۷ نفر پسر و دو هزار و ۹۴۷ نفر دختر می باشند . از این تعداد سه هزار و  ۲۵۳ نفر داوطلب در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان و یک هزار و ۴۳۱ نفر در دو حوزه دیگر همچون دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور به رقابت می پردازند.
معتقد افزود از امروز تا شنبه در ۴ نوبت آزمون برگزار می شود، که امروز آزمون گروه هنر با ۳۱۵ نفر داوطلب برگزار شد و آزمون گروه علوم ریاضی و فنی با ۳۹۱ نفر داوطلب و گروه علوم انسانی با یک هزار و ۲۹۶ نفر داوطلب در روز پنجشنبه، آزمون گروه علوم تجربی در روز جمعه با دو هزار و  ۲۰۵ نفر داوطلب و آزمون گروه زبان خارجه با ۵۱۷ نفر داوطلب در روز شنبه برگزار می شود.
شایان ذکر است در راستای مأموریت های اجتماعی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در منطقه جنوب شرق استان و تسهیل کار برای داوطلبان شرق استان خوزستان و شهرهای همجوار، از تیرماه سال ۹۷ تا کنون کلیه آزمون های سازمان سنجش و همچنین تمامی آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی در شهرستان و به مرکزیت این دانشگاه برگزار می شود که این مهم باعث کمک به اقتصاد شهرستان، کاهش هزینه های داوطلبان و حذف مخاطرات سفر به مرکز استان شده و موجبات رضایتمندی داوطلبین و خانواده های آنان را فراهم نموده است.

 

643