مهندس امیر علیزاده: هر شهروند برای اعضای شورای شهر یک مشاور است

#تبلیغات_انتخابات_۱۴۰۰

🖋️نوشتاری از: مهندس امیر علیزاده کارشناس عمران

ای پیامبر! رحمت خدا تو را با خلق مهربان و خوش خو گردانید. اگر تندخو و سخت دل بودی، مردم از گرد تو متفرق می شدند. پس چون امت به نادانی، درباره تو بد کنند از آنان در گذر از خداوند بر آنها طلب آمرزش کن و در کارها با آنان مشورت کن.

اهمیت مسئله مشورت تا بدانجاست که خداوند متعال در سوره «شوری» پس از بیان مسئله نماز و ایمان، موضوع مشورت را مطرح کرده و این اولویت بندی نشان از اهمیت مشورت کردن در امور مختلف دارد.

مشورت کردن برای شخص، همیشه دلیل بر ناآگاهی و نادانی وی نبوده، چه بسا در اغلب موارد همفکری با دیگران به منظور کسب آگاهی بیشتر و به گزینی افکار و اندیشه ها است.

در نگاه مدیریتی، چه بسیارند افرادی که در جایگاهی قرار گرفته و بدون داشتن علم کار و توانایی انجام امور، خود را بی نیاز از راهنمایی دیگران می‌دانند.

در نقطه مقابل افرادی هستند که علی رغم تسلط کافی و وافی در زمینه مسئولیت های خود، همچنان خود را تشنه افکار جدید، ایده های نو و نقطه نظرات دیگران دانسته و تلاششان بر این است تا از بوستان فکری تمامی گروه های فکری، بهترین ها را گلچین کنند.

شورای شهر عرصه ی های بسیار گسترده، پیچیده و مختلف می باشد؛ بدین منظور وکیل منتخب مردم در این جایگاه باید حداکثر توانایی را در پاسخگویی و رضایت شهروندان داشته باشد.

بنده بر این عقیده ام تا زمانی که وکیل مردم از ذائقه ی شهروندان آگاهی کافی نداشته باشد به هیچ عنوان نمی توان پاسخی مناسب و درخور نیازهای آنها را طرح ریزی و ارائه نماید.

برای دستیابی به این مهم لازم است عضو شورا در دسترس شهروندان بوده و حرف آنها را شنیده و برای کلامشان ارزش قائل باشد.

چرا که گاهی اوقات فشارهای شغلی، دغدغه‌های روزمره و درگیری‌های فکری مختلف انسان را از تفکر و تصمیم گیری درباره ساده ترین موضوعات ناتوان می سازد.

اما اگر فرصتی را برای ابراز نظرات و پیشنهادات و انتقادات شهروندان قائل باشیم و شهروندان را، صاحب حق مشارکت در اداره امور دانسته و فکر آنها را بخشی از پازل گم شده و افکار و برنامه‌های خود بدانیم، به یقین راحت تر می توانیم نواقص و کمبودهای شهر را ببینیم و درک کنیم.

چرا که با این نوع نگاه، تمامی شهروندان را به نوعی چشم و گوش های خود دانسته که می توانند با آرامش بیشتر و بدون دغدغه فکری، مشکلات و مسائل موجود را بصورت مویرگی رصد کرده و با شورائیان منتقل کنند.

در صورت اعتماد شهروندان به بنده و راهیابی به شورای شهر قول می دهم تا ایده « هر شهروند یک مشاور» را در تمامی تصمیم گیری ها عملی کرده و حلقه معیوب تصمیمات شخصی را زیر پا گذاشته و خود را ملزم و متعهد به رعایت این اصل در تمام تصمیمات و مصوبات شورای شهر می دانم.

233